حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی در جمع ائمه جماعت و منتخبینی از کارشناسان و برنامه‌سازان حوزه نماز در سالن همایش‌های صداو‌سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: پشت میز ننشینیم، پیش نماز برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان توصیه‌ای به ائمه جماعت و منتخبینی از کارشناسان و برنامه‌سازان حوزه نماز گفت: 200 نکته در قرآن و کتب قرآنی وجود دارد که با مراجعه به این 200 نکته می‌توانیم معارف زندگی را به عموم مردم بیاموزیم.
 
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: احادیث و روایات بسیاری در قرآن است که با رجوع به آنها می‌توانیم ترویج و اشاعه فرهنگ نماز را در جامعه گسترش دهیم.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی در سخنان خود به احادیث بسیاری اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در آخر عمر به احزاب خود فرمود: هرکسی حقی بر گردن من دارد بگوید و قصاص کند، یکی از احزاب برخواست و گفت وقتی که داشتید گذر می‌کردید شاخه‌ درخت به صورت من خورد، پیامبر اکرم(ص) به آن مرد فرمود: بیا قصاص کن. پیام این ماجرا این است که دست پیامبر خطا کرده است و از مرد خواستار قصاص شد.
 
وی ادامه داد: عارفان در جامعه باید فقیه باشند و چهره‌ای که در رسانه حضور دارد باید آراسته باشد.
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود افزود: رنگ لباس روحانی در رسانه باید سفید باشد و رنگ شاد داشته باشد تا بتواند مخاطب را به طرف صحبت‌های خود سوق دهد.
 
وی با اشاره به مباحث اخلاقی روحانیان در رسانه ملی گفت: روحانی در رسانه باید به سخنان خود مسلط باشد، بتواند در سخنان خود خنده حلال را به مخاطب انتقال دهد وگرنه مردم به خنده‌های حرام روی می‌آروند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی افزود: علم روحانی باید زیاد باشد و یا سبک تازه‌ای برای ترویج فرهنگ دین در رسانه داشته باشد.
 
رییس ستاد اقامه نماز کشور در خاتمه سخنان خود توصیه‌ای را به روحانیان بیان کرد و افزود: به قرآن و نهج‌الابلاغه تکیه کنید و علم و دانش خود را با مراجعه به قرآن افزایش دهید وقتی علم خود را در مباحث و معارف اسلام وآموزه‌های دینی افزایش دادید آن وقت به مردم انتقال دهید تا سطح علم جامعه بالا برود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ستاد ، اقامه ، نماز ، قرائتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار