به بیماران ریوی توصیه می‌شود از خوردن مواد غذایی و میوه‌هایی مانند عدس، لوبیا سبز، فلفل، سیب و آواکادو پرهیز کنند.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ‌ افرادی که به بیماری ریوی مبتلا هستند بهتر است از خوردن مواد غذایی مانند عدس، لوبیا سبز، فلفل و... پرهیز کنند زیرا این غذا‌ها موجب تورم شکم و وخیم شدن مشکلات تنفسی در این افراد خواهد شد به خصوص اگر فرد دچار بیماری مزمن انسدادی ریه باشد. 

فرهبخش گفت: از آنجایی که در بیماران ریوی رژیم غذایی می‌‌تواند تأثیرات قابل توجهی داشته باشد، بهتر است این بیماران از مواد غذایی نفاخ جلوگیری کنند زیرا در این هنگام نفخ حجم بیشتری در معده اشغال می‌کند و برعکس حجم ریه کم می‌شود و ظرفیت تنفسی را کاهش می‌دهد. 

وی تصریح کرد: ‌ در مواردی می‌توان سهم چربی در مواد غذایی این افراد را بیشتر کرد و کربوهیدرات را کاهش داد چرا که ضریب تنفسی چربی کمتر از کربوهیدرات بوده و عملکرد ریوی را تسهیل می‌کنند و این کار باید زیر نظر کار‌شناس تغذیه باشد. 

وی خاطرنشان کرد: منظور از ضریب تنفسی مقدار اکسیژنی است که کربوهیدرات، چربی، پروتئین نیاز دارند تا در بدن متابولیزه شوند ‌و این افراد به‌دلیل وجود بیماری ریوی که دارند نیازمند اکسیژن بیشتری هستند و با تغذیه مناسب می‌توانند این اکسیژن را تأمین کنند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: ریه ، تغذیه ، کربوهیدرات ، چربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار