یک بانوی واقف گفت: مسئله وقف در کشور ما فراتر از دین یا آئین خاصی است و مردم با انجام وقف در حقیقت مقام انسان را گرامی می‌دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شهربانو لایقیان، ضمن بیان این مطلب افزود: برای جلوگیری از گسترش فقر و موفقیت در فقرزدایی، یکی از راهکار‌هایی که دین به ما معرفی کرده است وقف است، چرا که وقف سنتی نیکو و ابدی است که تداوم پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را تضمین می‌کند و باعث می‌شود امکانات به صورت برابر میان افراد مختلف جامعه توزیع شود.

وی درباره نقش مهمی که بانوان در انجام کار‌های خیر دارند، ادامه داد: اگر این نقش در بسیاری از موارد برجسته یا پررنگ نمی‌شود شاید به دلیل مشغله‌های خانوادگی باشد اما اگر شرایط مهیا شود بانوان به خوبی می‌توانند در زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای مانند وقف فعال باشند.

لایقیان، با اشاره به اینکه نقش اول در ایجاد بستر‌های مناسب برای ترویج فرهنگ وقف بر عهده نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی است تاکید کرد: درصورتی که نقش محوری این نهاد‌ها کم رنگ شود شاهد بروز محرومیت در جامعه خواهیم بود و این محرومیت‌ها فقط در حوزه اقتصادی بروز نمی‌کند بلکه ممکن است موجب فقر اجتماعی یا فقر فرهنگی شود.

این بانوی واقف خاطر نشان کرد: از این رو نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی باید نقش پشتیبان و مشاوره‌ای در زمینه وقف و ترویج فرهنگ آن داشته باشند.
انتهای پیام/

 

برچسب ها: توزیع ، برجسته ، نهادها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار