معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت آب و لزوم مصرف مناسب این مایع حیاتی، بر ضرورت تدوین طرح هایی جامع برای استفاده بهینه از منابع آب در بخش‌های شرب، صنایع وكشاورزی و ممانعت از هدر رفت آن در کشور تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه)‌ در جلسه شورای عالی آب با اشاره به اهمیت آب و لزوم مصرف مناسب این مایع حیاتی، بر ضرورت تدوین طرح‌هایی جامع برای استفاده بهینه از منابع آب در بخش‌های شرب، صنایع و كشاورزی و ممانعت از هدر رفت آن در کشور تاکید کرد.

وی از وزارت نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خواست با رعایت مسائل زیست محیطی، نسبت به مطالعه این طرح‌ها به همراه روش تامین منابع مالی مورد نیاز و برنامه اجرایی زمانبندی شده اقدام و نتایج را در جلسه آتی شورای عالی ارائه دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید برای تامین منابع مالی این پروژه‌ها راهکاری مناسب پیدا شود، خاطر نشان کرد: فروش اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی و فاینانس از روش‌هایی است که می‌تواند برای تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

جهانگیری همچنین از وزیر جهاد کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خواست با مطالعات لازم نسبت به طراحی یک الگوی دقیق جهت توسعه کشاورزی نوین و استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی اقدام كنند.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آبی كشور و طرح های تامین و انتقال آب در كشور از سوی وزارت نیرو ارائه شد و چالش ها و راهکاری های اجرای مناسب آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که وزرای نیرو، کشور، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای استفاده بهینه از منابع آبی کشور، پیشنهاداتی ازسوی وزارت نیرو مطرح و پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار