مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از ریشه‌کنی بیسوادی در بین جامعه هدف کمیته امداد این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا صراطی اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و همچنین ارتقای سطح دانش خانواده‌ها در بین جامعه هدف این نهاد با همکاری نهضت سوادآموزی اقدام به آموزش مددجویان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه معرفی مددجویان به نهضت سوادآموزی برای آموزش از بین مددجویان 10 تا 49 سال صورت می‌گیرد، اذعان داشت: طی سال جاری 794 نفر از مددجویان این نهاد برابر با 97 درصد از جامعه هدف دارای شرایط لازم برای باسواد شدن باسواد شده‌اند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه 21 نفر از مددجویان به علت بیماری موفق به اخذ مدرک نهضت سواد آموزی نشدند، اضافه کرد: در حال حاضر استان آمادگی لازم را برای برگزاری جشن محو بیسوادی و شکر گذاری بابت باسواد شدن جامعه هدف در بین گروه سنی 49 تا 10 سال است.

این مسئول از سایر اقدامات انجام شده در استان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در قالب طرح نظام جامع آموزشی تربیتی، برگزاری کلاس‌های گروهی چهره به چهره از جمله دوره‌های برگزار شده توسط این نهاد است.

صراطی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور مشاوران در خانواده‌ها در قالب طرح مفتاح‌الجنه خبر داد و اذعان داشت: این کارگاه‌ها به صورت شبکه‌های اجتماعی،  برگزاری انواع همایش‌های تخصصی شغلی و  تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان، اردو ها، کانون‌ها، برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، مشاوره و راهنمایی و ... از دیگر اقداماتی است که طی سال جاری توسط مدیریت فرهنگی کمیته امداد انجام شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.