فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت: برای شناسایی چوب‌های شخصی از چوب‌های قاچاق، لازم است مردم برای حمل چوب درختانِ زمین شخصی یا باغ خود از منابع طبیعی مجوز بگیرند.

سرهنگ ادیب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ افزود: وقتی یک خودرو حامل چوب در جاده تردد می‌کند بدون بررسی مجوز نمی‌توان پی برد که چوب آن مجاز است یا قاچاق و بررسی آن موجب نظارت بهتر و کاهش قاچاق چوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه ناآگاهی برخی از مردم از قوانین موجود باعث می‌شود بدون توجه به این مساله، درختان باغی خود را قطع و بدون اخذ مجوز حمل، برای فروش به دیگر مناطق منتقل کنند که برخورد یگان حفاظت منابع طبیعی را در پی دارد و شرمنده مردم می‌شویم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت بر طبق ماده شش قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، قطع درختان جنگلی واقع در محوطه خانه‌های روستایی برای مصرف ساکنان آنها آزاد است و نیازی به كسب مجوز از منابع طبیعی‌ ندارد.

وی افزود: اما بر طبق ماده 48 همین قانون، حمل چوب شخصی و روستایی به مناطق دیگر نیازمند اخذ مجوز حمل است و در صورتی که خودرویی مجوز حمل نداشته باشد، حتی اگر چوب آن از باغ شخصی خود فرد باشد توقیف می‌شود.

در 9 ماه نخست امسال در مجموع یک هزار و 851 اصله چوب قاچاق با حجم 8/98 متر مکعب در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران کشف شد./س
/انتهای پیام
برچسب ها: یگان ، حفاظت ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اذین مهر
۲۲:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
امروز رفتم برای دو عدد درخت باغ مجوز حمل بگیرم گفتن باید بری نقشه برداری کنی ک خانم نقشه بردار دفتر پیشخوان طلب 350 هزار تومان پول رای کشیدن چنتا خط با اتوکد کرد قیمت چوب این درختا شاید 700 هزار تومن بشه اونوقت تقریبا نصفش رو باید برای مجوز هزینه کنم !