در سال گذشته حدود ۹۱۰۰ نقطه به شبکه ملی سلامت متصل شدند و مزیت آن این است که نیازی به اینترنت ندارند و از طریق شبکه داخلی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حسین ریاضی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت پرونده الکترونیک سلامت را اطلاعات پزشکی افراد دانست و می‌تواند به صورت نرم افزار فقط یک بیمارستان و یا در سطح سایر بیمارستان‌ها نیز باشد. 

وی گفت: سامانه‌های اطلاعات زیادی شکل گرفته‌اند که به صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند که باید در یک بستهٔ با هم تبادل اطلاعات داشته باشند، تا بتوانیم پرونده الکترونیک را تهیه کنیم. 

ریاضی افزود: در بحث پرونده الکترونیک بیمارستان به مراکز استان متصل‌اند و مراکز هم به وزارت بهداشت با این هدف که یک مخزن اطلاعات برای مدیران نظام سلامت ایجاد شوند تا کیفیت درمان شود و مردم بتوانند پروندهٔ خود را ببینند و کیفیت درمان بهتر شود. 

وی افزود: در سال گذشته حدود ۹۱۰۰ نقطه به شبکه ملی سلامت متصل شدند و مزیت آن این است که نیازی به "اینترنت" ندارند و از طریق شبکه داخلی انجام می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: پرونده الکترونیکی سلامت در دو حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند که در حوزه بستری ۵۰ درصد و در سرپایی ۵ تا ۶ درصد مراکز "پرونده الکترونیک" دارند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار