پزشکان باید هوشیاری بیشتری را نسبت به تشخیص و درمان پرفشاری خون در کودکان داشته باشند تا از بروز بیماری در سنین بالا جلوگیری شود.

مجید ظهیر‌زاده کار‌شناس علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: افزایش شمار مبتلایان به فشارخون بالا بخصوص در کودکان و نوجوانان یک بیماری روبه رشد است که پزشکان غالباً از آن غفلت می‌کنند. از آنجایی که مرگ و میر به علت بیماریهای قلبی عروقی یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ در کشور ما به شمار می‌رود و فشارخون یکی از علل عمده عوارض قلبی عروقی و مرگ ناشی از آن است. 

وی گفت: امید می‌رود اشاعه آگاهی در رابطه با این بیماری و تصحیح باورهای نادرست نسبت به آن و تلاش عمومی در جهت پیشگیری از گسترش آن، به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی بیانجامد. 

وی تصریح کرد: برای مقابله با این مشکل شایع و فزاینده لازم است تا پزشکان هوشیاری بیشتری را نسبت به تشخیص و درمان پرفشاری خون در کودکان داشته باشند تا از بروز بیماری در سنین بالا جلوگیری شود. 

ظهیر‌زاده اظهارکرد: در چشم انداز کشورهای در حال توسعه از جمله کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، پیشگیری فشار خون ضروری است. این کشور‌ها، جوامعی هستند که در گذر همه گیر‌شناسی به سر می‌برند و تغییرات شیوه زندگی، همراه با توسعه اقتصادی و نو گرایی رخ می‌دهند. وقوع همه گیریهای عمده بیماری قلبی عروقی در دهههای آینده در این کشور‌ها پیش بینی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار