چهار دستگاه دوربین تله‌ای برای مانیتورینگ یوزپلنگ آسیایی در گذرگاه‌های حساس پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شهرستان شاهرودنصب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از نصب چهار دستگاه دوربین تله ای برای  مانیتورینگ یوزپلنگ آسیایی در گذرگاه های حساس پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق نصب شد.

 سید مهدی خاتمی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود گفت: در پی مشاهده دوباره یوزپلنگ آسیایی در منطقه چال گردنه و غارکفتاردر پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق با پیگیری های به عمل آمده از طریق اداره کل محیط زیست استان سمنان و انجمن حفاظت از یوزپلنگ ایرانی تعدادی دوربین تله ای در محل های احتمالی عبور و مرور و حضور یوز نصب شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان افزود: این دوربین های دیجیتالی حساس به حرکت بوده و قادرند با کوچکترین حرکت فعال و از محیط تصویر تهیه کنند.

خاتمی تصریح کرد: در مرحله اول هدف از نصب این دوربین ها مانیتورینگ و پایش منطقه و برآورد تعداد یوز و ثبت رفتار و حرکات آن هاست. پس از اثبات حضور دایمی این موجودات زیبا و به شدت در حال انقراض، در این منطقه برنامه های حفاظتی و مدیریتی تقویت خواهد شد.

گفتنی است در دوسال اخیر دو قلاده یوزپلنگ آسیایی در دو نوبت توسط محیطبانان منطقه مشاهده شده است ./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.