مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان گفت: متاسفانه مردم ما محیط زیست را نمی شناسند و با چنین شناخت ضعیفی نمی توان انتظار یک محیط زیست غنی و شاداب را داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ تورج همتی شعار هفته هوای پاک امسال را " انرژی پاک، مسئولیت اجتماعی و آسمان آبی" عنوان کرد. وگفت : رسانه ها پیام اصلی محیط زیست را به مردم و مسئولین می رسانند.

وی با تاکید بر پتانسیل خوب استان کرمانشاه در بازیافت پسماندهای شهری و بیمارستانی، اضافه کرد: از این نظر استان ما جز استان های برتر و مطرح در سطح کشور است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: مدلی که در استان کرمانشاه برای بازیافت پسماندها اجرا می شود مدلی موفق از نمونه های اروپایی است.

وی همچنین از بازیافت نخاله های ساختمانی در آینده نزدیک در کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: این کار در تمام خاورمیانه بی نظیر است.

همتی گردهمایی مربیان بهداشت استان با هدف آموزش حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان، برگزاری نشست با صاحبان صنایع، افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان قصرشیرین، معاینه رایگان خودروها در مراکز پیش بینی شده، سخنرانی در نماز جمعه، برگزاری همایش ها و مسابقات مختلف در شهرستان ها، راهپیمایی خانوادگی، همایش کوهپیمایی، توزیع بروشور و کتاب و ... را ازدیگر برنامه های هفته هوای پاک اعلام کرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس همزمان با اولین روز از هفته هوای پاک، تصریح کرد: در این هفته از طرح ملی محیط یار نیز در دبیرستان دخترانه جلال آل احمد رونمایی خواهد شد که هدف از این طرح آموزش موضوعات زیست محیطی به دانش آموزان و تغییر نگرش آنها است.



برچسب ها: کرمانشاه ، شناخت ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.