معاون شورای اطلاعات اینترنتی کشور چین و هیئت همراه با حضور در رصدخانه شهری تهران از نزدیک با این مکان آشنا شده و امکانات و کارکردهای آن را از نزدیک بررسی کردند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این بازدید که معاونین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز هیئت چینی را همراهی می کردند ، کارکرد رصدخانه شهری تهران به عنوان فضای تصمیم سازی بهینه ،برای میهمانان تشریح شد.

در این نشست همچنین نمونه گزارش های تهیه شده از آمار و اطلاعات بهداشتی ، اقتصادی، اجتماعی و کیفیت زندگی در تهران بر روی ماکت شهر تهران برای مدعوین ارائه شد ، تاریخچه شهر تهران و گسترش مرز آن از سال 1270 تاکنون ، گزارش جمعیتی شهر و درصد رشد جمعیت به تفکیک مناطق در بازه زمانی سال 85 تا 90 ، سطح باسوادی و تحصیلات دانشگاهی ، دسترسی به حمل و نقل عمومی ، موقعیت سینماها و فرهنگسراهای تهران و سطح بهداشت وسلامت از نمونه گزارش هایی بود که برای اعضای شورای اطلاعات اینترنتی چین تشریح شد.

در ادامه نیز مدل سه بعدی دیجیتال شهر تهران ، سامانه نقشه تهران و سرویس street view و همچنین شیوه ساخت مدل سه بعدی شهر نیز برای مدعوین تشریح شد.

کارشناس رصد خانه شهری تهران با اشاره به دلایل راه اندازی رصدخانه های شهری ، عنوان کرد : رصدخانه‌ها در تمام دنیا محلی برای جمع‌آوری داده‌های شهری می‌باشند. ما در این راستا کارگروه‌هایی از سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در امر مدیریت شهر را تشکیل داده‌ایم تا این داده‌ها جمع‌آوری شده و در اختیار مدیران و تصمیم‌سازان شهر قرار گیرد.

به گفته حسن علیشیری  بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا رصدخانه شهری دارند و بعضی از کشورها اقدام به تاسیس رصدخانه ملی کرده‌اند و موضوعاتی که در این رصدخانه دنبال می‌شود، تجمیع اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت شهری است.

علیشیری با اشاره به ویدئو وال، پنجره‌های دیجیتال و ماکت شهر تهران به عنوان سه عنصر با اهمیت در رصدخانه شهر تهران ،اظهار داشت : تا کنون 54 کشور و شهر همانند شهرهای ونکوور، ملبورن و جده در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند.

معاون شورای اطلاعات اینترنتی کشور چین و هیئت همراه همچنین در پایان از مجموعه برج میلاد و امکانات آن نیز بازدید کردند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار