قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برخی از افراد به اشتباه پزشک یا پرستار شده‌اند، عنوان کرد: این افراد آفت‌های حوزه درمان هستند و باید هر چه زود‌تر با آن‌ها برخورد شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۳۰ دی ماه در مراسم تودیع و معارفه معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بخش عمده‌ای از کارهایی که ما می‌خواهیم در حوزه پرستاری انجام دهیم نیاز به اعتبار و واقع بینی در این حوزه دارد. 

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه پرستاری بسیاری زیاد است، افزود: در برخی از نقاط کشور پرستاران بیش از ۲۰ ماه است که مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند علاوه بر این کمبود نیرو جامعه پرستاری را آزار می‌دهد. 

وی ادامه داد: عدم ارتقای شغلی نیز از مشکلات دیگر پرستاران است که باید معاونت پرستاری پیگیر این موضوع نیز باشد، باید اعتراف کنم بعد از انقلاب حوزه پرستاری خوب مدیریت نشد، بنابراین یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها این است که این حوزه بازسازی شود و مطابق استانداردهای بین المللی باشد. 

وزیر بهداشت اظهار کرد: برخی از افراد به اشتباه پزشک یا پرستار شده‌اند و همین موضوع آفتی برای حوزه درمان است، وزارت بهداشت دنبال برنامه جدی برای این افراد است در واقع قبل از اینکه این افراد مظلوم نمایی کنند سراغ آن‌ها خواهیم رفت و لکه‌های نامیمون را از جامعه پزشکی پاک خواهیم کرد، درخواست من از معاونت پرستاری این است که هر چه سریع‌تر مطالبات جامعه پرستاری را مشخص و پرداخت کنند. 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کمبود پرستار هم در بخش خصوصی است و هم دولتی گفت: باید شورای عالی پرستاری در کشور تشکیل شود و تمام مسائل آموزش، پژوهش، توسعه و درمان در جامعه پرستاری در یک جا متمرکز شود که البته متمرکز شدن اعتبارات حوزه پرستاری در یک جا نیز از دیگر درخواست‌های من از معاون پرستاری است. 

وی ادامه داد: ما باید برای پرستارانی که در نقاط محروم مشغول به فعالیت هستند برنامه تشویقی قرار دهیم. 

قاضی‌زاده هاشمی با گله‌مندی از وضعیت بد مراکز ارائه دهنده پرستاری در خانه خاطر نشان کرد: خیلی از افراد سودجو با تاسیس این مراکز و اعزام افرادی که صلاحیت درمانی ندارند در واقع تحصیل کرده رشته پرستاری نیستند، وضعیت ناگواری را برای جامعه ایجاد کردند و من از معاونت پرستاری خواستارم که مجوزهای داده شده به این مراکز باید دوره بازنگری شود. 


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار