معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: پیشنهاد تغییر محدودیت زوج و فرد از پلاک خودرو به روی سن فرسودگی خودرو به راهور داده شده که راهنمایی و رانندگی نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار در ادامه جلسه امروز شورای شهر با اشاره به طرح هوای پاک اظهار داشت: این طرح به شکل لایحه به دولت داده شده و در حال حاضر آخرین بازنگری‌ةا روی ان در حال انجام است که امیدواریم با تصویب و اجرای آن قانون روزانه و موثر در حوزه محیط زیست داشته باشیم.
 
رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: این طرح یک نوید در محیط زیست خواهد بود که بسیار کمک کننده است و شورای عالی محیط زیست در جلسه آتی خود که با ریاست رئیس جمهور برگزار خواهد شد به بررسی آن خواهد پرداخت.
 
وی افزود: یکی از کارهای ضربتی در زمان آلودگی هوا اجرای طرح زوج و فرد است که پیشنهاد محیط زیست تغییر محدودیت زوج و فرد از پلاک خودرو روی سن فرسودگی خودرو است که با راهور مطرح شده و آنان نیز اعلام آمادگی کردند و اظهار داشتند که توان اجرای آن و حتی اجرای آن روی سایر محدودیت ها از جمله معاینه فنی را دارند.
 
ابتکار در ادامه بیان داشت: در حال حاضر از اصلی ترین مشکلات آلایندگی هوا مشکلات سوخت است که نیروگاه ها کیفیت بنزین و مصارف خانگی در آن نقش بسیار پررنگی دارند.
 
وی ادامه داد: استاندارد خودروها یکی از عواملی است که باید برای آن قانونی صریح وضع شود و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که جز اولویت های محیط زیست خواهد بود و از شهرداری نیز تقاضا داریم در این خصوص همکاری کنند و 90 هزار تاکسی شهر تهران که کاتالیست آنها حذف شده باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.
 
ابتکار با اشاره به پارک پردیسان به عنوان تنها پارک اکولوژیک تهران خاطرنشان کرد: دارای مصوب کمیسیون ماده پنج است و بخش مهمی از تاریخ طبیعت ایران آنجا قرار دارد و موزه ملی طبیعی ایران نیز است که در طرح جامع نیز پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار