شرکت های چینی به دلیل توانمندی هایی که دارند و همکاری مشترکی که میان ایران و چین است، می توانند در ورود به پروژه های سرمایه گذاری و مشارکت با زنجان اقدامات قابل توجهی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان در ديدار با سفير جمهوري خلق چين در ايران با اشاره به اينكه  زنجان یکی از استانهایی است که به دلیل موقعیت ممتازی که در آن قرار گرفته، ظرفیت های بسیاری در بخش معدن و کشاورزی دارد گفت : وجود راه های دسترسی مختلف در این استان، به آن در بخش ترابری و ترانزیت موقعیت ویژه ای بخشیده است.

انصاری همچنين جمهوری خلق چین را یکی از کشورهای دوست و متحد ایران عنوان نمود و افزود: شرکت های چینی به دلیل توانمندی هایی که دارند و همکاری مشترکی که میان ایران و چین است، می توانند در ورود به پروژه های سرمایه گذاری و مشارکت با زنجان اقدامات قابل توجهی انجام دهند.

 وی سد مشمپا را یکی از طرح های بسیار بزرگ زیر بنایی در این استان برشمرد ادامه داد : این آمادگی در زنجان وجود دارد که در هر یک از بخش های پنج گانه این طرح، با سرمایه گذاران چینی مشارکت داشته باشد.

 انصاری به وجود طرح دو بانده کرده راه آهن تهران به میانه اشاره کرد و آن را پروژه ای قابل سرمایه گذاری  و اجرا از سوی شرکت cccc.عنوان کرد .

وی  با بیان اینکه طول این خط به 600 کیلومتر می رسد، به اجرای بخشی از خط تبریز تا میانه اشاره کرد و این خط را اقدامی برای اتصال تهران به اروپا برشمرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.