رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که سیاست آمریکا استمرار بحران سوریه است گفت: متاسفانه دبیر کل سازمان ملل متحد در این سازمان استقلال ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی اقدام اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر بازپس گیری دعوتنامه حضورایران در نشست ژنو 2 در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها چون نظرشان در خصوص حضور ایران در این نشست مثبت نبود به دبیر کل سازمان ملل متحد فشار آوردند و آمانو نیز دعوت خود را پس گرفت.  
 
وی افزود: این واقعیت است که دبیرکل سازمان ملل و سازمان متاسفانه استقلال نداشته و تحت نفوذ آمریکا است.
 
نماینده بروجرد ادامه داد: معتقدم مخالفت جدی آمریکا با عدم حضور جمهوری اسلامی در اجلاس ژنو 2 به خاطر این است که با حضور ایران اجلاس می‌تواند موفق باشد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که سیاست آمریکا استمرار بحران سوریه است گفت: با توجه به این که آمریکایی‌ها خودشان را شکست خورده این میدان می‌دانند و هم پیمانان آمریکا در منطقه علی رغم سرمایه گذاری میلیاردی پرونده سوریه از "قطر شکست خورده" به عربستان منتقل شده و این شکست در حال تکرار است.  
 
وی ادامه داد: با توجه به این که با سیاست‌های آمریکا تروریسم رشد فزاینده‌ای در منطقه دارد عملا آمریکا متهم ردیف اول تقویت القاعده در منطقه است از این جهت به لحاظ این که قطعنامه‌ای به نام آمریکا ثبت نشود می‌خواهند ژست استقلال سیاسی بگیرند از همین جهت اصرار دارند که ایران در نشست ژنو2 حضور پیدا نکند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی در مورد تشکیل هیئت تخصصی نظارت بر اجرای توافق ژنو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این موضوع صرفا در هیئت رئیسه کمیسیون تصویب شده و باید به تصویب صحن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برسد تا قابلیت اجرایی پیدا کند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر امریکا و اسراییل
آخرین اخبار