وزیر کشور گفت: شوراها بایستی با حفظ بی‌طرفی کامل، با نیت خیرخواهانه به دور از هرگونه جناح‌بازی سیاسی منشا اثرگذاری و خیر باشند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) در اولین اجلاس عالی استان‌ها با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی در کشور اظهار داشت: از نتیجه‌ها و ثمرات انقلاب اسلامی واگذاری حکومت، دولت و سرنوشت جامعه به خود مردم است که باید قدردان آن باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم شوراها با تعاملی که از یک سو با مردم و از سوی دیگر با دستگاه‌های اجرایی و مجلس دارند به عنوان حلقه واسط نقش خود را در سطوح مختلف محلی، منطقه‌ای و ملی ایفا کنند.

وزیر کشور با اشاره به نقشی که قانون اساسی برای شوراها قائل شده است، افزود: هفت اصل قانون اساسی مستقیما به همین اصول اختصاص دارد و ایجاب می‌کند که تلاشمان را در جهت محورهایی که قانون اساسی تعیین کرده انجام دهیم، ازجمله این مباحث نظارت، تهیه طرح و ارائه آن به مجلس و رفع تبعیض‌هاست.

رحمانی فضلی ادامه داد: انجام کارهای عمرانی و رفاهی به جهت کمک‌رسانی به مردم از جمله مواردی است که شوراها باید نقش اساسی در آن ایفا کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه در سلسله مراتب شوراها از روستا، شهرستان و شهر گرفته تا سطح ملی بایستی رابطه تعاملی منسجمی برقرار شود، تصریح کرد: باید در یک رابطه تعاملی منسجم و در یک مشارکت واقعی، همه تصمیمات، اطلاعات و فعالیت‌های شورا در یک رفت و برگشت از سطح خُرد تا کلان انجام شود تا تصمیمات پخته و تجربیات به سایر سطح منتقل شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شوراها به عنوان یک نهاد مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در راستای کمک به دولت، مجلس و خدمات‌رسانی به مردم نقش موثری ایفا می‌کنند، تاکید کرد: شوراها باید با حفظ بی‌طرفی کامل با نیت خیرخواهانه دوری از هر گونه جناح‌بازی و فرقه‌بازی سیاسی و با توجه به شرایط منطقه هدفشان این باشد که بتوانند منشا اثرگذاری و خیر باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور خود را موظف می‌داند که در رابطه با نقش شوراها تمام هم و غم خود را در اختیار این نهاد قرار دهد، افزود: مجلس شورای اسلامی تاکنون نهایت سعی خود را هم در تقنین و هم در حمایت از شوراها داشته است که از این به بعد با همت نمایندگان و رئیس‌ مجلس امیدواریم از حمایت‌های بی دریغ این نهاد و شخص اقای لاریجانی بهره‌مند شویم.

وزیر کشور در پایان یادآور شد: امیدواریم شوراها بتوانند از حمایت‌های مجلس به خوبی برخوردار شوند تا بتوانند با انجام فعالیت‌های خود در راستای سیاست‌های نظام دولت و مجلس نقش بهتری ایفا کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: رحمانی ، فضلی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار