سرمای زمستان تأثیر مستقیم بر بیماری "کلیه" ندارد اما به صورت غیر مستقیم ممکن است باعث بروز آنژین شود و اگر از سوی پزشک معالجه نشود به کلیه‌ها آسیب می‌رسد.

محسن طاهری، جراح و متخصص بیماری‌های کلیه با اعلام این هشدار درباره بیماری‌هایی که ممکن است در عملکرد کلیه‌ها تأثیر داشته باشد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت(قند خون)، افزایش فشار خون و التهاب "کلیه" که یکی از علل آن آنژین‌ها هستند، چنانچه در درازمدت معالجه نشوند منجر به التهاب کلیه‌ها می‌شوند. عفونت‌های ادراری و سنگ‌ها نیز در صورت عدم معالجه روی کلیه‌ها اثر می‌گذارند.

متخصص ارولوژی با ارائه توصیه‌ای به بیماران دیالیزی و "پیوند کلیه" در فصل سرما ادامه داد: این بیماران به خاطر مشکلاتی که در کلیه‌هایشان ایجاد شده در معرض عفونت‌های بیشتری قرار دارند و باید مراقب بیماری‌های ویروسی باشند تا سرما نخورند.

وی گفت: هر فردی باید سالانه دو بار از "کلیه" و دستگاه‌های اداراری سونوگرافی انجام دهد تا چنانچه علائم ادراری همچون خون و ادرار، افزایش ادرار، تکرار ادرار داشته باشد حتماً موضوع بررسی شود.

وی تصریح کرد: افراد دارای سابقه بیماری‌های کلیوی باید از مصرف گوشت قرمز خودداری کنند و نسبت به مردم عادی آب زیادتری بنوشند و در محیط‌های گرم قرار نگیرند.

وی گفت: همه افراد نیز باید تحرک و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا دچار سنگ کلیه نشوند.

طاهری درباره یکی از عوامل عفونت‌های کلیه در کودکان گفت: اگر آنژین‌های «اسیپر توکوکی» در کودکان جدی گرفته نشود، در آینده لطمات جبران‌ناپذیری به "کلیه" آنها وارد می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، کلیوی ، آب ، گوشت ، دستگاه ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار