مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام گفت: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه سلامت و ارائه خدمت بدون ‏منت به مناطق محروم ‏ اولویت بسیج جامعه پزشکی ‏استان ایلام است و امسال151 تیم پزشکی به مناطق محروم ایلام ‏اعزام شدند. ‏

به گزارش بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل ا ز  وب دا؛ ساسان زمانی اظهار داشت: خدمات رسانی بهداشتی و ‏درمانی به اقشار مختلف اولویت اساسی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام است. در راستای محرومیت زدایی ‏و اثربخشی به ارتقاء سلامت مردم اعزام تیم های پزشکی را در دستور کار قرار دادیم و از تمام توان خود برای پوشش ‏این برنامه استفاده می کنیم به طوریکه کانون های ما درهمه بخش های استان فعال شده و تیم های پزشکی ما به ‏مناطق محروم ‏ استان اعزام خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام گفت: "این سازمان دراین راستا برنامه های مختلفی را تدوین و ‏اجرایی کرده است. برای دهه فجر پیش بینی شده است که 50 تیم به مناطق محروم اعزام شود. هدف ما نیز از این ‏اقدام ایجاد ذهنیت مثبت در اذهان عمومی مردم و ارائه خدمت بدون منت است."

‎ ‎وی ادامه داد: اعزام 151 تیم امدادی پزشکی به مناطق محروم ایلام تنها بخشی از فعالیت های سازمان بسیج جامعه ‏پزشکی ایلام است.‏ که امسال این برنامه هم از نظر کمی و هم کیفی ارتقاء داده شده است.

زمانی درخصوص برنامه های مشابه در سالهای گذشته گفت: در سال گذشته نیز 186 تیم اعزام کردیم اما امسال این ‏برنامه هم از نظر کمی و هم کیفی ارتقاء داده شده است. ما به لحاظ کیفی موضوع "آموزش" را مدنظر قرار داده ایم و ‏در این خصوص کارشناس مامایی، بهداشت، تغذیه و ... اعزام می شوند تا آموزش های بهداشتی درمانی مناسب به ‏مردم داده شود و درکنار خدمت "فرهنگ سازی" مناسب در حوزه سلامت صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه کمک به حوزه سلامت ‏ استان ‏ یکی از اساسی ترین سیاست های این سازمان در ایلام بوده ‏است تصریح کرد: برپایی بیمارستان های صحرایی و ثابی نیز یکی از سیاست های سازمان بسیج جامعه پزشکی ‏استان ایلام است.

‎ ‎وی گفت: در این راستا امسال چهارمین بیمارستان صحرایی را در زرنه ایوان برپا خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: مصمم هستیم با استفاده از پزشکان متخصص بخشی از مشکلات ‏درمانی و بهداشتی مردم زرنه ایوان برطرف شود.


انتهای پیام

برچسب ها: پزشکی ، آموزش ، سلامت ، اولویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار