نیویورک تایمز به نقل از یکی از مقامات آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود اعلام کرد که پنتاگون به دولت باراک اوباما پیشنهاد کرده است یا 10 هزار نیروی خود را در افغانستان حفظ کند و یا به صورت کامل از این کشور خارج شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویرک تایمز ،‌ این درحالی است که مقامات آمریکایی معتقدند هر تعداد نیرو کمتر از 10 هزار نفر برای محافظت از دیپلمات‌ها و افسران اطلاعاتی و نظامی حاضر در افغانستان بسیار اندک خواهد بود.

حدود 37500 نیروی آمریکایی درحال‌حاضر در افغانستان حاضر هستند. آمریکا و ناتو ماه‌ها است که برای پایان حضور در افغانستان برنامه‌ریزی کرده‌اند. این درحالی است که واشنگنن بر حضور 8 الی 12 هزار نیرو که بخش اعظم آنها را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند تاکید دارند.

این پیشنهاد پنتاگون با انتقاد برخی مقامات ارشد دولت آمریکا مانند جو بایدن مواجه شده است. بایدن این سوال را مطرح ساخته است که چرا انتخاب صرفا باید 10 هزار نیرو باشد یا نیروهای آمریکایی باید از افغانستان خارج شوند. به گزارش نیویورک تایمز این سوال را عنوان کرد که چرا نمی‌توان بین 10 هزار و صفر گزینه‌ای را انتخاب کرد؟

دولت آمریکا و افغانستان درپی امتناع دولت کرزی در امضای توافق‌نامه امنیتی به منظور ادامه حضور نظامیان آمریکایی پس از 2014  دچار اختلاف زیادی شده‌اند. کرزی شرایطی را برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان مطرح کرده است.

به گزارش این نشریه کاخ سفید به جای پاسخ به این پیشنهاد پنتاگون برروی اعمال فشار به کرزی برای امضای این توافقنامه متمرکز شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار