معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: مهمان‌نوازی ایران موهبتی ارزشمند برای جامعه جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، ارتارین کازین در جریان بازدید از مهمانشهر شهید ناصری هدف از سفر به ایران و بازدید از اردوگاه پناهندگان را بررسی وضعیت پناهندگان در موضوع تغذیه عنوان کرد و افزود: ایران شرایط بسیار مناسب و ایده‌الی را برای پناهندگان به وجود آورده به طوری که این شرایط در هیچ کشوری دیده نشده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما در جهان این است که هیچ پناهنده‌ای در هیچ کشوری گرسنه نباشد و هیچ پناهنده‌ای تا زمانی که به کشورشمراجعت نکردهاز آموزش محروم نباشد، تصریح کرد: ایران شرایط بسیار نمونه و خوبی را در اردوگاه‌ها فراهم ساخته که سازمان ملل از اقدامات ارزشمند ایران در این زمینه قدردانی می‌کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل، توجه به امر آموزش در بین پناهندگان را امری ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: یکی از شعارهای مهم ما در حوزه پناهندگان توجه به امر آموزش است به طوری که در سوریه اعلام کردیم با وجود بحران‌های موجود در این کشور هیچ کودکی نباید از تحصیل محروم شود.

کازین بیان کرد: در این بازدید با تلاش‌هایی که در این اردوگاه انجام گرفته شاهد مدیریت سخاوتمندانه دولت و ملت ایران در خصوص وضعیت پناهندگان افاغنه بودیم و کمبود خاصی نیز دیده نشد اما لازم است منابع بیشتری برای تامین برخی نیازهای دیگر پناهندگان جذب شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی نیزبا اشاره به احداث مهمانشهر شهید ناصری ساوه در سال 67 در زمینی به مساحت 500 هکتار خاطر نشان ساخت: در حال حاضر پنج هزار نفر افاغنه در قالب 755 خانوار در این مهمانشهر سکونت دارند.

سید مجتبی آل‌یاسین افزود: در حال حاضر ده‌ها هزار اتباع بیگانه در استان مرکزی وجود دارند که از این تعداد 6 هزار و 200 نفر دانش‌آموز و 300 نفر دانشجو هستند./ش
/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.