خوزستان/

بهره برداری آزادراه پل زال -اندیمشک 900میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آزادراه پل زال - اندیمشک با 90درصد پیشرفت فیزیکی در زمان حاضر، 900میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد تا به بهره برداری برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛بهرام سیف اظهار کرد: تاکنون حدود سه هزار میلیارد ریال برای ساخت این آزادراه 45کیلومتری هزینه شده است.

وی افزود: در سفر رییس جمهوری به خوزستان قرار شد بقیه اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری این آزادراه به سرمایه گذار داده شود و امید می رود در سریع ترین زمان ممکن این کار عملی و این طرح مهم تا پایان امسال بهره برداری شود.

سیف ادامه داد: آزادراه پل زال - اندیمشک به عنوان شاخصی در حوزه زیرساخت های خوزستان محسوب می شود که در زمره طرح های مهر ماندگار نیز قرار داشت.

وی اضافه کرد: برای ساخت قطعه اهواز - اندیمشک هم که در چارچوب کریدور تهران - اهواز موسوم به AH8 اجرایی شده برای جلب سرمایه گذار فراخوان صادر شده و در مرحله بررسی برای شروع پروژه قرار دارد.

سیف گفت: برای نهایی شدن این مساله که قطعه مزبور از چه محلی اتمام پیدا کند هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

وی تاکید کرد: دولت مصمم به تکمیل کریدور تهران - اهواز بوده و از این طریق جنوب به شمال کشور از طریق جاده ای متصل خواهد شد.

سیف یادآوری کرد: طول این کریدور که از استان های خوزستان، لرستان، استان مرکزی و تهران عبور می کند افزون بر 800کیلومتر است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در چارچوب ساخت این کریدور، تاکنون 90کیلومتر آزادراه اهواز - بندر امام ساخته و بهره برداری و 30کیلومتر کمربندی اهواز - اندیمشک هم ساخته شده است و منتظر تعیین تکلیف آزادراه اهواز - اندیمشک هستیم./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.