امسال دو میلیون و 464 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان در جلسه شورای اشتغال استان  گفت : امسال دو میلیون و 464 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان برداشت شد و از این میزان یک میلیون و 782 هزار تن مربوط به محصولات زراعی بوده است.

نهاوندی پور افزود: طی سال جاری 434 هزار تن محصولات باغی، 240 هزار تن دام و طیور و هفت هزار تن نیز دربخش شیلات و آبزیان برداشت شده است.

 وی با اشاره به تعداد واحدهای دام و طیور فعال تا پایان سال 90، اظهارکرد : 109 واحد گاوداری شیری و 526 واحد سنتی در حال فعالیت هستند و 96 واحد پرواربندی گوساله نیز مجوز دامداری سنتی دارند.

 مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد : 190 واحد مرغ‌داری گوشتی  در استان فعال است و در کل 206 واحد مرغ‌داری در استان فعالیت دارند.

 نهاوندی پور با اشاره به اینکه  تعداد فعالان بخش کشاورزی استان زنجان حدود 84 هزار نفر است تاکیدکرد : بستر سازی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در این بخش از ضروریات است.

وی با  اشاره به کاهش 8 درصدی جمعیت روستایی در مقایسه با سرشماری گذشته  خاطر نشان کرد :  تبدیل برخی از مناطق روستایی مانند گرماب و ارمغانخانه به شهر از دلایل کاهش جمعیت روستایی در استان  است.

 

 

برچسب ها: برداشت ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.