مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تأمین اعتبار ملی در سال آینده محور نمین – آستارا چهار خطه می‌شود تا تردد در این محور با ایمنی بیشتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی حیدری دیروز در جلسه بررسی مشکلات راه و شهرسازی در نمین اظهار داشت: ‌این محور ارتباطی که از محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان اردبیل است با تأمین منابع اعتباری و ردیف مستقل در سال آینده چهار خطه شده و امکان تردد راحت برای هموطنان فراهم می‌شود.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح راهداری را افزایش ایمنی تردد، کاستن از تصادفات احتمالی و ایجاد رضایتمندی برای گردشگرانی دانست که علاقمند هستند با گذر از گردنه حیران به استان اردبیل سفر کرده و از زیبایی‌های این منطقه نیز بهره بگیرند.

حیدری محور اردبیل – آستارا به ویژه گردنه حیران را از زیباترین محورهای مواصلاتی در سطح کشور بیان کرد و افزود: در این زمینه مجوز ماده 215 و ایجاد ردیف اعتباری ملی اخذ شده تا محور اردبیل – آستارا دو بانده شده و یک گشایش خوبی را در این مسیر شاهد باشیم.

وی همچنین از آسفالت و زیرسازی جاده کنار گذر تونل حیران از اوایل سال آینده خبر داد و تصریح کرد: هدف اصلی از این اقدام اجرای پدافند غیر عامل، رفع ترافیک جاده‌ای و جلب گردشگران بیشتر است که امیدواریم این کار با سرعت عمل بیشتر انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ضرورت تعریض و بازگشایی جاده نمین به فندقلو را نیز ضروری خواند و افزود: با توجه به حجم مسافرت‌ها به این منطقه گردشگری ضروری است با تأمین منابع اعتباری استانی و شهرستانی نسبت به تعریض آن اقدام لازم را انجام دهیم تا زمینه‌ای فراهم آید که ترددها در این مسیر با کمترین آسیب و خطرات همراه باشد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، چهار ، خطه ، کردن ، محور ، نمین ، آستارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.