وزیر بهداشت که تازه از سفر خوزستان بازگشته بود به مشهد رفت، تا از برخی مراکز درمانی شهرستان‌های اطراف بازدید کند و از مشکلات این مراکز اطلاع دقیق تری پیدا کند.در این بازدید ها برخی از مشکلات مطرح شد و این مشکلات در بیشتر شهرهای کشور نیز مشهود است ،کمبود پزشک و عدم به موقع پرداخت حقوق و کارانه از جمله این موضوعات بود.

پزشک مستقر در اورژانس به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کارانه ی ما یک سال و نیم عقب است و در پاسخ وزیر بهداشت مبنی بر میزان پرداختی به پزشک عمومی مستقر در اورژانس گفت: یک پزشک عمومی حدود یک میلیون و پانصد هزار تا دو میلیون تومان بسته به تعداد مریض دریافت می کند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود پزشک دیشب تا به حال حدود دوازده ساعت هیچ گونه استراحتی نداشته ام.

پزشک عمومی دیگری در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما حدود هجده ماه است که هیچ گونه دریافتی نداشته ایم و بیمه ها حدود هشت ماه نیز تعویق پرداخت دارند به طوری که برای یک سونوگرافی شکم و لگن بیست و پنج درصد دریافت می نمایم اما بعد از هجده ماه سه هزار تومان برای من واریز شده است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعرفه ها اصلا منطقی نیست و مقصر اصلی بیمه ها هستند و بیمه ها حاضر نیستند که زیر بار بروند، که در نتیجه بیماران به بخش خصوصی ارجاع داده می شوند.

کمبود نیروی کاری و پرستاران و عدم پرداخت حقوق و کارانه آنها نیز مشکل ديگري بود که در زمان بازدید و حضور وزیر بهداشت در مراکز درمانی این مشکل به صورت واضح نمود داشت.

نورآوران به مردم مناطق محروم نور امید بخشیده اند

خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با مصاحبه از تعدادی از روستاییانی که به مرکز درمان سیار نورآوران مراجعه کرده بودند گفت :ما از این کار پسندیده خیلی متشکریم و قدردان آن هستیم.

یکی از پزشکان در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه گفت: ما تجربه مادی زیاد انجام می دهیم بیایید تا تجربه ی معنوی نیز داشته باشیم، اما در ادامه وزیر بهداشت که از موسسان نورآوران است به جمع پزشکان اضافه شده و چند تا از بیمارانی که بیماری آب مروارید پیچیده داشتند را عمل نمود.

وزیر بهداشت گفت: آن چیزی که بیشتر ارزش دارد این کار در بیشتر رشته ها گسترش پیدا کند یعنی جامعه پزشکی برای آرامش خود واقعا نیاز دارد و دولت باید استقبال کند.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.