نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عزت و اقتدار ملت های مسلمان در سایه همدلی و وحدت حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، آیت الله" قربانعلی دری نجف آبادی " افزود: وحدت مسلمین جهان موجب کوتاه شدن دست جنایتکاران از کشورهای اسلامی می شود.

وی، با یادآوری جنایت های دشمنان اسلام و کشتار مردم بی دفاع در کشورهای اسلامی اظهار کرد: این جنایات نشانگر ترس دشمنان از اتحاد و همدلی مسلمین جهان است که با به خاک و خون کشیدن افراد بی گناه در صدد اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه هستند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش از هنرمندان، مردم و مسوولان استان مرکزی تقدیر کرد و افزود: سید ابراهیم مجاب(ع) در سال (247 ق) به زیارت امام حسین(ع) در کربلا شتافت و نخستین علوی بود که در کربلا ساکن شد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: سید ابراهیم مجاب (فرزند سید محمد عابد علیه السلام ) هسته اولیه مقاومت بعد از عاشورا را در کربلا پایه گذاری کرد و در بدترین شرایط در کربلا ساکن شد و آنجا را پایگاهی برای مبارزه بر علیه دشمنان امام حسین(ع) قرار داد.

وی ادامه داد: ایشان در سن 70 سالگی در کربلا دار فانی را وداع گفت و در حرم مطهر امام حسین(ع) به خاک سپرده شده و ساخت ضریح برای حرم این بزرگوار افتخاری برای مردم استان مرکزی است.

وی ادامه داد: کربلا همواره شهر عشق و دلدادگی و قبله گاه عاشقان عالم است و شهدای بسیاری تقدیم شده تا فرهنگ علوی و فاطمی ماندگار باشد و اسلام ناب محمدی، همواره پایدار بماند.

آیت الله دری نجف آبادی در خصوص مشارکت های دیگر استان مرکزی در ساخت و تجهیز عتبات عالیات اظهار کرد: مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در مساحتی معادل 220 هزار متر مربع، از دیگر افتخارات استان است./ز

برچسب ها: عزت ، اقتدار ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.