پزشکان دریافته‌اند که شانه کردن مو‌ها در برخی افراد به صورت یک ترس نهفته وجود داد که در صورت عدم مقابله با آن می‌تواند عوارض شدیدی در آن‌ها ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان و متخصصان پوست و مو به افرادی که دچار مشکل ریزش مو هستند، توصیه می‌کنند که از شانه و یا برس زدن موهای خود نترسند. 

گفتنی است، شانه و یا برس زدن مو‌ها در زمانی مشکل زا است که با وسایل غیر استاندارد و به صورت تند و به دفعات زیاد در طول روز صورت گیرد وگرنه اگر به تعداد دفعات مورد نیاز و با ملایمت و با برس و شانه استاندارد صورت گیرد برای مو‌ها بسیار مفید است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، افرادی که دچار مشکل ریزش مو و یا موخوره در انتهای ساقه موهای خود هستند به ویژه خانم‌ها از شانه کردن موهای خود می‌ترسند زیرا موهای ریخته شده بر روی دندانه‌های شانه و یا برس اعتماد به نفس آن‌ها را تخریب می‌کند. 

پزشکان توصیه می‌کنند، شانه زدن ملایم مو‌ها به ویژه با رعایت نوع مدل مو و انتخاب شانه به ویژه می‌تواند سبب پخش شدن چربی موجود در فولیکول‌های مو به صورت پلکان در تمام سطح پوست سر و در نتیجه جلوگیری از بروز خارش، کدر شدن مو‌ها گره خوردن مو‌ها گردد ،موهای مرده که از سطح پوست جدا شده‌اند در هر حال می‌ریزند و به شانه کردن ربطی ندارند. 

شانه کردن ملایم مو‌ها باعث تحریک گردش خون در سطح پوست و افزایش رسیدن خون به ریشه مو‌ها و تقویت آن‌ها می‌شود، عدم شانه کردن مو علاوه بر بر هم خوردن آراستگی فرد سبب ایجاد حس افسردگی و اضطراب در فرد می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار