رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سالانه 45 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی از فعالیت 604 واحد مرغ گوشتی و 19 واحد تخم گذار خبر داد و گفت: ظرفیت مرغداری‌های گوشتی خراسان جنوبی 8 میلیون و 279 هزار و 750 قطعه است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مرغ تولیدی به استان­های دیگر از جمله سیستان و بلوچستان صادر می­شود، افزود: 3 هزار تن تولید تخم مرغ مازاد بر نیاز استان تولید می­‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از صادرات جوجه به استان­های دیگر خبر داد و اظهار کرد: از استان­های دیگر نیز واردات جوجه به استان انجام می­‌شود.

هادربادی با اشاره به اینکه سالانه حدود 11 میلیون جوجه یکروزه تولید می­شود، گفت: نیاز جوجه یک روزه سالیانه حدود 28 میلیون قطعه است.

وی پرداخت تسهیلات بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی را از بسته­های حمایتی جهاد کشاورزی برای مرغ داری­ها عنوان و تصریح کرد: این تسهیلات در راستای بهینه سازی سیستم­های گرمایشی، اتوماسیون تهویه، عایق بندی ساختمان و اتومات کردن سیستم توزیع دان پرداخت می­‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گرانی و کمبود نهاده­های تولید به خصوص ذرت و سویا و به تبع آن نوسانات قیمت مرغ را از مشکلات مرغداری­های خراسان جنوبی اعلام کرد.

هادربادی با اشاره به اینکه اقلام تشکیل دهنده خوراک طیور از خارج از استان تهیه می‌­شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده صنعت طیور کشور وابستگی به واردات نهاده­های مصرفی خوراک به خصوص ذرت و سویا است.

وی با بیان اینکه واردات مواد خوراکی مورد نیاز توسط بخش خصوصی انجام می­شود، افزود: تنظیم بازار مواد اولیه طیور توسط شرکت پشتیبانی امور دام صورت می­پذیرد ولی به تازگی به سازمان جهاد کشاورزی پیوسته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سرانه سالیانه مصرف گوشت مرغ در خراسان جنوبی 22 کیلوگرم است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.