حالا روزی فرا رسیده که منحنی رشد شبکه های اجتماعی مشهور رو به نزولی شدن می روند.

به گزارش دریچه فناوری اطللاعات باشگاه خبرنگاران ؛ دهمین سالگرد تاسیس فیسبوک نزدیک است و به زودی یعنی ۴ فوریه، جشنی به مناسبتش برپا می شود. فیس‌بوک در  این مدت که از تاسیسش  می گذرد ، غول‌هایی مثل مای‌اسپیس و Bebo را زمین زده است و خیلی‌ها را هم دررؤیای رسیدن به جایگاهش، ناکام گذاشته است.



اما نمی دانیم چرا دو نفر از پژوهشگران دانشگاه پرینستون معتقدند که امپراتوری فیس‌بوک تا ۳ سال دیگر فرو خواهد ریخت  و ۸۰ درصد کاربران، ترکش خواهند کرد!



این دو محقق منحنی‌های رشد این شبکه را تقریبا مشابه شیوه شیوع بیماری‌های واگیر می‌دانند و تصور می‌کنند که همان گونه که طاعون یا آنفلوآنزا به سرعت منتشر می‌شود و در یک نقطه سرانجام کنترل می‌شود، فیس‌بوک هم دچار چنین سرنوشتی خواهد شد.
آنها البته از دید «رسانه»، پیدایش این ایمنی گروهی یا زوال بیماری‌زایی را توضیح نداده‌اند و پژوهش آنها متکی بر میزان جستجوی کلیدواژه فیس‌بوک در گوگل است. آنها متوجه شده‌اند که از دسامبر سال ۲۰۱۲ به این طرف، میزان جستجوی فیس‌بوک کم شده است.
البته می‌شود استدلال کرد که میزان استفاده از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک بالا رفته است و به تناسب کاهش میزان کاربران دسکتاپی فیس‌بوک میزان جستجو هم کم شده است، اما باید در نظر داشت که مدیر بخش اقتصادی فیس‌بوک - دیویید ابرسمن- هم کاهش کاربران فیس‌بوک را در سه ماه اخیر تأیید کرده است، کاهش کاربران خصوصا میان نوجوان‌ها محسوس بوده است.



با تمام این شواهد باید به شما بگوییم این شبکه جذابیت خود را برای دو گروه از کاربران از دست داده است:

۱- کاربران حرفه‌ای، آنهایی که به دنبال محتوای پردازش‌شده اجتماعی هستند و نه سرک کشیدن در پروفایل‌های دیگران.





۲- نوجوان‌ها، انبوهی از اپلیکیشن‌های دیگر تمرکز نوجوان‌ها را روی فیس‌بوک کم کرده است، اپلیکیشن‌های که حتی جذاب‌تر از فیس‌بوک می‌نمایند.

در عین حال برای دسته دیگری مشکلات امنیتی همیشگی این شبکه، باعث دلسردی تدریجی شده است. به هر حال باید چند سال دیگر منتظر بمانیم تا ببینیم حق با کیست!


برچسب ها: دریچه ، فیسبوک ، شکست ، سال 2017
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
98cloob
۱۹:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
98کلوب هم جدیدا اومده، واقعا عالیه.. شبیه فیسبوکه... عالیییی.. من قبولش دارم.
Iran (Islamic Republic of)
mdiefn
۲۳:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
فیس بوک کیلویی چند؟
همین کلوب خودمون به صدتا مثل فیس بوک می ارزه!!
آخرین اخبار