ظاهرا این نوع شیشه که یکی از مقاوم ترین و سخت ترین مواد روی زمین است جانشین شیشه های فعلی خواهد شد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اخیرا در کارخانه فاکسکان و بر طبق قرارداد موجود، ۱۰۰ عدد گوشی جدید آیفون اپل مونتاژ شده که ویژگی اصلی آنها صفحه نمایش ساخته شده از شیشه یاقوت است. ظاهرا این نوع شیشه که یکی از مقاوم ترین و سخت ترین مواد روی زمین است جانشین گوریلا گلاسی خواهد شد که برروی صفحه نمایش آیفون های این شرکت استفاده می شود.



البته فرآیند تولید آن نیز به مراتب سخت تر از قبل خواهد بود، اما به نظر می رسد که فاکسکان با استفاده از امکاناتی که دارد موفق به انجام این کار شده و مراحل آزمایشی را با موفقیت به اتمام رسانده است.
دو شرکتی که اپل در بخش شیشه یاقوت با آنها همکاری دارد، Synopsys و Bern Optics می باشند که اخیرا امکانات تولیدی خود را افزایش داده اند. هر دو این شرکت ها هم اکنون موادی را برای استفاده در دوربین پشت و سنسور اثر انگشت TouchID آیفون ۵ اس تهیه می کنند. اپل اعتقاد دارد که میتواند حدود ۱۰ درصد از کل یاقوت تولیدی دنیا را در محصولات خود مصرف کند.
لازم بذکر است که Tim Cook مدیرعامل اپل در گفتگویی با ABC تایید کرد که از کارخانه جدید آنها در آریزونا برای تولید شیشه یاقوت برای مدل های آیفون این شرکت  در آینده استفاده خواهد شد (و البته احتمالا در iWatch آنها).
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۲:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
اپل واقعا بهترینه من تا قبل از این که آیفون رو تو دستم بگیرم نمیدونستم چرا اینقدر گرونه ولی وقتی گرفتم فهمیدم!!!!!!!!!!!!!!!!! و بقیه گوشیا مثل اسباب بازین پیشش!!!