نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : با توجه به اینکه ایران برداشت حقیقی تری از تحولات سوریه دارد ، چنانچه در کنفرانس ژنو 2 حاضر می شد ، می توانست مسیر این نشست را به سمت تصمیمات واقعی هدایت کند و جلوی بی نتیجه ماندن آن را بگیرد .

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت : با توجه به اینکه ایران برداشت حقیقی تری از تحولات سوریه دارد ، چنا نچه در کنفرانس ژنو 2 حاضر می شد ، می توانست مسیر این نشست را به سمت تصمیمات واقعی هدایت کند و جلوی بی نتیجه ماندن آن را بگیرد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،منصور حقیقت پور در گفت و گو با ایران خبر ، درباره روند مذاکرات ژنو 2 گفت : از اول هم می شد پیش بینی کرد که این مذاکرات بی نتیجه و غیر عملیاتی و شکست خورده خواهد بود، نمی توان دو گروه را مقابل هم نشاند و به آنها موضوعی را دیکته کرد و انتظار داشت که همانگونه که ما انتظار داریم اتفاق بیافتد ، مگر غرب توانست تصمیماتی که در ژنو1 گرفت را اجرایی کند که حالا بتواند در ژنو 2 کاری از پیش ببرد .

می خواهند هزینه بی تدبیری خود را بر گردن مردم سوریه بیاندازند

وی در ادامه با انتقاد از این گفته که اعلام شد ، هزینه شکست ژنو 2 را باید مردم سوریه بپردازند ، گفت : یعنی هزینه بی تدبیری غرب را می خواهند به گردن مردم سوریه بیاندازند ، تا همین جا هم مردم این کشور از بی تدبیری قدرتها متحمل هزینه های کلان شده اند .


عروس میدان تحولات سوریه مردم این کشورند

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تاکید کرد : عروس میدان تحولات سوریه ، خود مردم سوریه هستند و هیچ قدرت خارجی ای نمی تواند برای آنها تصمیم گیری کند ، باید اجازه بدهیم خود مردم سوریه برای کشورشان تصمیم گیری کنند و  به خواست آنها احترام بگذاریم .نماینده مردم اردبیل گفت : اگر ایران در این مذاکرات حضور داشت با توجه به اینکه درک درست تری که از شرایط کشور سوریه دارد ، می توانست به اتخاذ تصمیمهای واقعی در ژنو 2 کمک کند .


غرب بازنده عدم دعوت از ایران بود و ما برنده این کارزار شدیم

وی غرب را بازنده عدم دعوت از ایران در ژنو2 دانست و گفت : در واقع ایران برنده این میدان بود و غربی ها بازنده ژنو 2 شد، غرب از این زاویه باخت  که با از دست دادن فرصت حضور ایران ، موفقیت نشست را  نیز از دست داد و ایران  برنده این کارزار  شد ،  چون  منزلت خود را در قبال پیش شرط نادرست غرب از دست نداد .
حقیقت پور در بخش دیگری از سخنانش ، با مثبت ارزیابی کردن سفر رییس جمهور به داووس گفت : حضور رییس جمهور  مفید  و مقتدارنه بود ، لازم است که ما در مجامع بین المللی ، به ویژه نشستهایی که درباره تصمیمات اقتصادی برگزار می شود ، حضوری پررنگ داشته باشیم .
حقیقت پور تاکید کرد : مراودات سازنده با  جهان به نفع  اقتصاد و دپلماسی ایران  است .
برچسب ها: ایران ، ژنو ، حقیقت پور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.