استفاده از سیستم دیجیتال رادیولوژی دستاوردهای متعدد برای رشته پزشکی به دنبال داشته و این رشته را به طور عمومی تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ منصور فاتحی دبیر انجمن رادیولوژی ایران در حاشیه برگزاری پنجمین کنفرانس انفورماتیک تصویربرداری پزشکی با بیان اینکه در ایران تولید فیلم رادیولوژی نداریم و تمام فیلم ها وارداتی است، افزود: با توجه به نوسانات ارز هزینه‌های سنگینی برای تهیه فیلم رادیولوژی پرداخت شده که دیجیتالی شدن رادیولوژی سبب حذف این هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تصویربرداری بر روی فیلم دیگر منسوخ شده و به تدریج باید تصویربرداری دیجیتال در پزشکی مورد استفاده همه همکاران و پزشکان قرار گیرد، ادامه داد: پنجمین کنفرانس انفورماتیک تصویربرداری برای مرور بر تازه‌های رادیولوژی دیجیتال برگزار شده است.

فاتحی با اشاره به اینکه استفاده از سیستم دیجیتال رادیولوژی دستاوردهای متعدد برای رشته پزشکی به دنبال داشته و رشته پزشکی را به طور عمومی تحت تاثیر قرار داده است افزود: متخصصان باید دستاوردهای خود را در این زمینه به صورت کنفرانس در اختیار جامعه پزشکی قرار داده تا از لحاظ علمی اطلاع رسانی شود.

رئیس مرکز تحقیقات انفورماتیک با اشاره به اینکه 4 کنفرانس قبلی در تهران برگزار شده است گفت: چون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه استفاده از pacs و استفاده از روش‌های دیجیتال رادیولوژی نسبت به شهرهای دیگر کشور خیلی منظم‌تر و موفق‌تر عمل کرده به همین دلیل میزبانی پنجمین کنفرانس انفورماتیک به دانشگاه علوم پزشکی شیراز داده شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های شیراز یکی از موفق‌ترین بیمارستان‌های کشور در پیاده سازی سیستم دیجیتال تصویر برداری هستند، افزود: در کنار برگزاری کنفرانس از تیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر می‌شود.

فاتحی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که رادیولوژی جدید رادیولوژی دیجیتال است و دیگر نباید انتظار داشت که تصاویر به صورت فیلم و کاغذ در اختیارشان قرار گیرد، ادامه داد: فیلم‌های رادیولوژی چون دور ریخته می شوند آسیب زیادی به محیط زیست وارد می‌کنند.

انتهای پیام/ز



برچسب ها: نوین ، پزشکی ، دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۱۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
سلام من دانشجو هستم دارم یک سیستم رادیولوزی طراحی می کنم و در یکی از بخش های ان باید تهدیدات امنیتی سیستم رادیولوزی ا بنویسم ولی از انجایی که زیاد از این سیستم اطلاعی ندارم خواهش میکنم کمکم کنید.فقط در این قسمت دچار مشکل شدم.من باید تهدیداتی را که سیستم رادیولوزی باان ممکن است مواجه شود را برسی کنم و برای انها راه حل بنویسم.کمک کنید.