سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند در دو بخش دانش ­آموزی و دانشجویی در روز سه شنبه هشتم بهمن ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار مي کند.

دکتر محمدسعید سیف،سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی دریا دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: این مسابقات با هدف ايجاد بستري هدفمند براي خلاقيت و نوآوري دانشجويان و دانش آموزان که آینده ­سازان ایران اسلامی هستند و تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ­سازی صنایع دریایی در میهن عزیزمان در قالب تيم‌هاي دانشجويي و دانش­ آموزی برگزار می­گردد. با توجه به اینکه توسعه دریا محور از اولویت­های اصلی جمهوری اسلامی ایران می­باشد این مسابقات گامی جهت فرهنگ­سازی دریایی نیز خواهد بود.




وی با اشاره به مراحل این مسابقه خاطرنشان کرد:در بخش دانشجویی بعد از مراسم افتتاحیه،تیم­ها اطلاعات طراحی که محاسبات هیدرواستاتیک و هیدرودینامیک شناور در آن می­باشد را برای ما ارسال می­کنند تا مجوز ورود به بخش نهایی را پیدا کنند. مرحله نهایی در یکی از دریاچه­ های نزدیک تهران در یک روز انجام می­پذیرد. در این مرحله تیم­های دانشجویی تلاش خواهد کرد تا کلیه تست­ها را با بیشترین امتیاز پشت سر بگذارند.

دبیر کمیته مشاوران سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند از تدوین اساسنامه دانشجویی برای این مسابقات خبر داد و افزود: اساسنامه دانشجویی تهیه شده که در سایت مسابقات وجود دارد و کلیه  مراحل و تست­ها به صورت جامع توضیح داده شده است.

وي  در خصوص بخش دانش آموزی این مسابقات گفت:در بخش دانش آموزی نیازی به ارسال اطلاعات طراحی نیست و فقط مرحله تست عملی را در دریاچه خواهیم داشت که جزئیات تست­ها در اساسنامه بطور کامل توضیح داده شده است. پیش بینی شده است تا در همان روز مسابقه افراد برنده اعلام شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون 30 تیم در بخش دانشجویی و 19 تیم در بخش دانش آموزی ثبت نام کرده ­اند که این نشان دهنده استقبال چشمگیر دانش آموزان و دانشجویان از سومین دوره این مسابقات می­باشد.

وي هچنين ابراز امیدواری کرد که در مرحله تست عملی که اردیبهشت­ ماه سال 93 برگزار خواهد شد شاهد رقابت شرکت کنندگان در سطح بالایی باشیم.

وی افزود:مراسم افتتاحیه این مسابقات، 8 بهمن ماه سال جاری در سالن جابربن دانشگاه برگزار میگردد و دکتر روستا آزاد(ریاست عالی مسابقات و ریاست دانشگاه صنعتی شریف)، دکترعباس­پور(دبیر مسابقات و مدیر گروه دریا دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف) و نیز سردار دریادار فدوی(فرمانده نیروی دریایی سپاه) سخنرانی خواهند کرد و همچنین از  نهادها، سازمانها، ارگانها، دانشگاه­ها و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط نیز میهمانانی خواهیم داشت.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه کارگاه­های آموزشی ویژه تیم­ها برگزار می­گردد تا هرگونه ابهام در مورد قوانین و مراحل مسابقات برطرف گردد.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار