مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه یک هزار هکتار عرصه جنگلی در این استان تخریب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سعید یوسف پور، بمناسبت هفته هوای پاک، بیابان زایی را از تهدید های جدی محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: سالانه یک هزار هکتار عرصه جنگلی در این استان تخریب می شود.

وی، تخریب عرصه های جنگلی را عاملی برای افزایش آلودگی هوا برشمرد و گفت: هر هکتار جنگل 64 تا 68 تن گرد و غبار را جذب می کند.

یوسف پور، با تشریح اهمیت توسعه فضای سبز گفت: استان چهارمحال و بختیاری، فاقد هر گونه کمربند سبز حفاظتی است.

وی با اشاره به وجود کانون های گرد و غبار در استان، افزود: اجرای طرح کمربند سبز یکی از طرح های مفید برای توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا ناشی از ریزگردها در استان می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: در استان به خصوص در شهرکرد به عنوان مرکز استان سرانه فضای سبز بسیار کم است و این امر همکاری شهرداری ها و آب منطقه ای استان را برای توسعه فضاهای سبز شهری می طلبد.

وی اظهار داشت: ایجاد کمربند سبز بعد از گردنه رخ به سمت ورودی شهرکرد اولویت دارد و با مدیریت صحیح منابع آب و مدیریت شهری می توان این امر را اجرای کرد.

یوسف پور با توصیه کاشت گونه های بومی مانند بلوط و درخت های سازگار با شرایط اقلیمی استان در حاشیه جاده های استان، گفت: از پساب تصفیه خانه های شهری می توان آب مورد نیاز این کمربند سبز را تامین کرد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.