صلیب سرخ و فعالان حقوق بشر اعلام کردند در خشونت‌های روز یکشنبه بر ضد مسلمانان بانگی ، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی ، دست کم 8 تن جان خود را از دست دادند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، این در حالی است که بسیاری از سران سابق ائتلاف شورشیان سلکا از پایتخت فرار کرده‌اند.

از اوایل ماه دسامبر که نیروهای ارتش فرانسه در بانگی مستقر شده‌اند ، شبه نظامیان مسیحی آنتی بالاکا خشونت ها بر ضد ساکنان مسلمان بانگی را شدت بخشیده‌اند. 

پس از برکناری میشل جوتودیا رئیس جمهور موقت جمهوری آفریقای مرکزی و فرمانده سابق شورشیان سلکا در دهم ژانویه ، خشونت‌ها در پایتخت افزایش یافته است.

 آنتوان امبائو بوگو ، رئیس صلیب سرخ جمهوری آفریقای مرکزی گفت روز یکشنبه در این خشونت‌ها هشت تن کشته شدند. یکی از آنها به ضرب گلوله کشته شد و بقیه نیز با سلاح های دیگر کشته شدند. حتی یک زن نیز در میان کشته شدگان بود که گلوی او بریده شده بود. وی افزود هفت تن دیگر نیز در خشونت های روز گذشته زخمی شدند.

طی هفته‌های گذشته بسیاری از شورشیان سابق سلکا که بیشتر آنها از اتباع کشورهای همسایه همچون چاد و سودان بودند ، بانگی را ترک کرده‌اند.

یک فعال حقوق بشر گفت روز یکشنبه کاروانی متشکل از حدود 20 خودروی به شدت مسلح که سربازان چادی نیروهای صلحبان اتحادیه افریقا آن را همراهی می کردند، از این شهر فرار کردند.

پیتر بوکائرت از سازمان غیردولتی آمریکایی دیده بان حقوق بشر گفت :  در این کاروان چندین ژنرال سلکا از جمله رئیس دستگاههای اطلاعاتی را دیدم.

کاترین سامبا پانزا رئیس جمهور موقت آفریقای مرکزی در سخنرانی خود هنگام مراسم تحلیف وعده داد برای پایان دادن به خشونت ها با گروههای مسلح مختلف گفتگو کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار