معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها گفت: ‌آزادراه‌ها به لحاظ سرمایه‌ای، حدود 11 درصد از ارزش ریالی شبکه حمل‌و‌نقل کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد و این امر در حالی است که سهم آزادراه‌ها از طول کل شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای کمتر از 1 درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمدی نوری با اشاره به اهداف ساخت آزادراه‌ها در کشور گفت: آزادرا‌ه‌ها عموما با هدف ارتقا سطح ایمنی، افزایش و سلامت عبور و مرور، افزایش سرعت در انتقال مسافر و کالا، فراهم نمودن شرایط مناسب برای استفاده از توانایی‌ها و استعداد بالقوه کشور و ظرفیت‌های موجود در کلیه بخش های صنعتی و گسترش صنایع نوین از جمله توریسم، اکوتوریسم و... ساخته می‌شوند.

معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ضمن تاکید بر لزوم گسترس زیربناهای حمل‌و‌نقل جاده‌ای در کشور عنوان کرد: 90 درصد حمل و‌نقل کشور در بخش جاده‌ای صورت می‌پذیرد و بخش باقیمانده به حمل و‌نقل ریلی، هوایی و دریایی  اختصاص پیدا می‌کند و همین امر اهمیت روزافزون ساخت راه‌های زمینی را بیش از گذشته نمایان می‌سازد.

وی افزود: آزادراه‌ها به لحاظ ارزشی حدود 11 درصد از ارزش ریالی شبکه حمل‌و‌نقل کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد و این امر در حالی است که سهم آزادراه‌ها از طول کل شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای کمتر از 1 درصد است.

معاونت ساخت وتوسعه آزادراه‌ها طول کل آزادراه‌های در دست بهره‌برداری شده کشور را  2 هزار و 115 کیلومتر عنوان کرد و در ادامه گفت:  در حال حاضر 772 کیلومتر آزادراه در کشور در حال ساخت است و با 3 هزار و 328 کیلومتر آزادراه در دست مطالعه و 811 کیلومتر آزادراه دارای سرمایه‌گذار و آماده اجرا و همچنین 2281 کیلومتر آزادراه مطالعاتی توسعه شبکه؛ سهم آزادراه‌ها در گسترش شبکه حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور 9306 کیلومتر خواهد بود.

هم اکنون قطعه پایانی آزادراه کنارگذر غربی اصفهان و آزادراه حرم تا حرم، حدفاصل چرمشهر تا گرمسار از جمله آزادراه‌هایی هستند که در مراحل پایانی کار هستند و در صورت تامین منابع لازم به زودی مورد افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

 معاون ساخت و توسعه آزاد‌راه‌ها با تأکید بر اینکه جذب بخش خصوصی و استقبال از سرمایه‌گذاری آنها در ساخت آزاد‌‌راه‌ها امری ضروری است، بیان کرد: توسعه اقتصادی کشور‌ها و رشد در دیگر موارد، زیرساخت‌های قوی حمل و نقلی را می‌طلبد و در این زمینه باید هر چه زودتر محور‌های جاده‌ای را تکمیل کرده و حلقه‌های مفقوده کریدور‌های بین‌المللی را بسازیم. در این راه به دنبال سپردن این وظیفه خطیر به بخش خصوص هستینم تا با توان و عزم آنان راه‌های کشور را بیش ار پیش هموار سازیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آزادراه ، ارزش ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار