وزیر میراث،فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا گفت: کشورهای ایران و ایتالیا از پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیاری برخوردار می باشند و این تشابهات فرصت مناسبی برای ایجاد گفتگو بین این دو کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، "ماسیمو بری" در دیدار با استاندار کرمان با تاکید بر اینکه فرهنگ می تواند به گفتگوی بین دو کشور ایران و ایتالیا کمک کند، افزود: پیشینه های تاریخی و فرهنگ همیشه در افزایش سطح تعاملات بین کشورها تاثیرگذار بوده و این تشابهات فرصت مناسبی برای ایجاد گفتگو بین این دو کشور است.

وزیر میراث،فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا ، ایجاد توافقنامه حفاظتی از ارگ تاریخی بم، بین دو کشور ایران و ایتالیا، بررسی راهکارهای فرهنگی برای مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم را از مهم ترین اهداف سفردو روزه خود به استان کرمان عنوان کرد.

"ماسیمو بری"از میهمان‌نوازی و پذیرایی خوب مسئولان و مردم ایران تشکر کرد.

استاندار کرمان در دیدار با وزیر میراث،فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا بر آمادگی استان برای تاسیس شرکت مشترک گردشگری و سرمایه گذاری در کویر تاکید کرد.

علیرضا رزم حسینی، کرمان را از استان های موردعلاقه گردشگران خارجی و داخلی برشمرد و گفت: در برنامه های توسعه استان به گردشگری و صنعت توریسم توجه ویژه ای شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد:بیش از 600 اثر تاریخی و فرهنگی و 3 اثر ثبت جهانی ارگ بم،باغ شاهزاده و میمند به عنوان نقاط روشن گردشگری و تاریخی استان محسوب می شوند.

ماسیمو بری وزیر میراث،فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا شامگاه یکشنبه به منظور بازدید از بناهای تاریخی و گردشگری استان وارد کرمان شد.

بازدید از ارگ تاریخی بم، ارگ جدید بم، باغ شاهزاده ماهان، مقبره شاه نعمت الله ولی و حمام گنجعلیخان کرمان و شرکت در نشست خبری از برنامه های امروز وزیر میراث،فعالیت های فرهنگی و جهانگردی ایتالیا به استان کرمان است.


برچسب ها: پیشینه ، فرهنگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.