یک روان‌شناس گفت: برای داشتن روح و روانی سالم رعایت مقررات و قوانینی که برای نگهداری و حفظ این سلامتی نیاز است ضروری است.

افشاری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ترس، خشم و شادی عمده‌ترین هیجان‌های طبیعی انسان است،‌ با این وجود گاهی برای اجتناب از احساس اضطراب و ترس سعی می‌کنیم که درموقعیت‌های طبیعی اضطراب آور برخوردهای عاری از هیجان از ما سر بزند، چنین برخوردی یک نوع خونسردی مصنوعی است که می‌تواند به نوعی در دراز مدت باعث مشکلات روانی در فرد یا افراد شود.  
 
وی ادامه داد: همچنین بعضی مواقع فرونشانی هیجان‌ها و عواطف باعث عدم تفکیک مناسب بین شادی‌هاو غمهای طبیعی و غیر طبیعی و نا بهنجار می‌شود.  
 
افشاری تاکید کرد: وقتی بکوشید که علت و موقعیت‌های ناراحتی خود را به روشنی بشناسید می‌توانید موقعیت‌های مورد نظر را به صورت تازه‌ای ببینید همچنین به موقعیت‌های اضطرار آور یک بعدی و بدون بررسی نگاه نکنید در آن صورت است که می‌توانید متناسب با توانایی‌های شخصی و عوامل محیطی راه‌هایی را برای مقابله صحیح با آن‌ها پیدا کنید.  
 
وی تاکید کرد: هر جامعه‌ای فرصت‌های تقریبا نا محدودی برای مردمانی از هر سن فراهم می‌کند تا افراد استعدادهای خود را در زمینه‌های مختلفی آزموده و به موفقیت‌های فردی و اجتماعی دست یابند این فرصت‌ها از قبیل ورزشی و علمی و تحصیلی و . . .  است.  
 
افشاری ادامه داد:افرادی که خود را فقط به یک موضوع محدود نمی‌کنند و دنبال یادگیری و به دست آوردن مهارت‌های جدید هستند غالبا زندگی برایشان جذابیت و گیرایی بیشتری دارد و به احتمال زیاد موفقیت بیشتری به دست می‌آورند، و به دنبال آن احساس شایستگی ناشی از دست یافتن مهارت عزت نفس افراد را بالا می‌برد.
 
وی تصریح کرد: اگر نگاهی به علائم و نشانه‌های اختلالات عاطفی بیندازیم هسته‌ی اصلی و نقطه‌ی مشترک آن‌ها را احساس انزوا و تنهایی می‌یابیم، ما نیازمند پشتیبانی،‌ آرامش دهی و اطمینان هستیم که از طرف دیگران فراهم می‌شود.  
 
افشاری ادامه داد:چون انسان موجودی اجتماعی است این موضوع ثابت شده که افرادی که روابط اجتماعی قوی ودوستان صمیمی دارند و نگرانی‌‌ها و مشکلات خود را با افراد مطمئن بیان می‌کنند، مشکلات خود را روشن‌تر دیده و در عین حال احساس ارزشمندی بیشتری می‌کنند.  
 
وی با اشاره به کمک گرفتن به موقع از دیگران تاکید کرد: وقتی احساس می‌کنید که دربر طرف کردن مشکل خود پیشرفتی ندارید موقع آن فرا رسیده که از متخصصانی مانند روان‌شناس، روانپزشک به تناسب مشکل خود کمک بخواهید، شاید احساس برچسب خوردن ونگرش‌های غلط اجتماعی مانع از مراجعه با این افراد شود ولی کمک خواستن از دیگران یکی از اولین مراحل خودآگاهی است.
 
افشاری خاطر نشان کرد: رشد و تعالی اعتقادات مذهبی تاثیر بسزایی در تفکر، احساس و روابط اجتماعی انسان دارد و سلامت جسمانی و بهداشت روانی فرد را تضمین می‌کند و مطالعات نشان داده است که افراد معتقد به خدا بدون در نظر گرفتن نوع مذهب، رفتار و تفکر شان بسیار سالم‌تر و بهنجارتر از افراد بدون اعتقاد یا با اعتقادات ضعیف است.  
 
انتهای‌پیام/  

برچسب ها: زندگی ، سترس ، مقررات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار