"کاپیتان فیلپس" به کارگردانی "پل گرین گراس" و به فیلمنامه نویسی بیل ری درباره‌ی داستان واقعی گروگان گیری است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای جهان  باشگاه خبرنگاران به نقل از اوشن کاونتی سینگال؛ "بیلی ری" بر اساس کتابی به نام " وظیفه یک کاپیتان: دزدان دریایی سومالی، یگان ویژه نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا و روزهای خطرناک در دریا" نوشته "ریچارد فیلیپس" و "استفن تاتی"، فیلمنامه‌ی فیلم "کاپیتان فیلپس" را نوشته است. 



فیلم سینمایی "کاپیتان فیلیپس" ساخته‌ی پل گرین گراس درباره‌ی اتفاقی  است که سال 2009 افتاد و ممکن است در فاصله بعضی باشد وقتی گروهی از دزدان دریایی به کشتی باری آمریکایی حمله می‌کند ونمی‌توانند کنترل کشتی را بدست آورند، کاپیتان کشتی، کاپیتان فیلیپس، را می‌دزدند، این گروگان گیری باعث می‌شود که نیروی دریایی آمریکا عملیات نجات کاپیتان فیلیپس را شروع کند. 

"کاپیتان فیلیپس‌" به کارگردانی "پل گرین گراس" (یونایتد 93، اولتیماتوم بورن) و به فیلمنامه‌نویسی بیل ری 

( عطش مبارزه، رخنه‌) بر اساس کتابی نوشته‌ی استفن تالتی درباره‌ی این واقعه گروگان گیری، فیلمی جذاب، مستند درام که جدیت حادثه را به خوبی بیان کرده است. این جدیت را وقتی می‌بینیم که مائرسک آلاباما نزدیک شدن دزدان دریایی را مشاهده می‌کند و وقتی نیروی دریایی به دزدان دریایی حمله می‌کند و این شرایط با نجات موفقیت آمیز کاپیتان فیلیپس پایان می‌یابد. 

مبارزه‌ی بین کاپیتان فیلیپس و رئیس دزدان دریایی میوز( با بازی بارخد عبدی) هسته‌ی اصلی فیلم را شکل داده است. 

فیلیپس مصمم است که اجازه‌ی کنترل کشتی را به دزدان ندهد و از خدمه‌اش محافظت کند در حالیکه میوز می‌کوشد به هر قیمتی که شده به رویای آمریکایی دزدان دریایی دست یابد.  
 
فیلیپس مردی که ناامیدانه سعی دارد خونسردی خود را در این موقعی خطرناک حفظ کند، چون این تنها راه امن نگه داشتن ونجات خود و خدمه‌اش است.
 
اما میوز شخصیتی پیچیده دارد، از یک طرف شجاع، حیله گر و بی‌رحم است با روحیه‌ی رهبری او باعث می‌شود تماشاگر او را تحسین کند حتی وقتی که با تهدید و سنگدلی کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد و از طرف دیگر با سادگی تمام کارهایش را انجام می‌دهند و به چیزی غیر از شکار آن روزش فکر نمی‌کند.

موسیقی متن هنری جکمن بسیارعالی است.  
 
موسیقی او به تنشی که در فیلم شاهدش هستیم می‌افزاید؛ علاوه بر موسیقی، پل گرین گراس استفاده‌ی خوبی از صدا داشته است؛ مخصوصا صداهایی که وقتی کشتی در آب می‌ایستد، ایجاد می‌شود. این صدا احساس بیگانه از اینکه دزدان دریایی بر آنها غلبه کرده‌اند را پدید می‌‌آورد. 

" کاپیتان فیلیپس " شما را در طول 134 دقیقه‌ی فیلم سرجایتان میخکوب می‌کند. 

انتهای پیام/  اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار