فیلم داستان زندگی" فیلومنالی" با بازی "جودی دنچ"، یک داستان تراژدیک است. "فیلومنا " کمدی درام بریتانیایی ساخته‌ی استفن فریرز است.

 
این فیلم دربخش اصلی هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز حضور داشت و استیو کوگان و جف پوپ جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کردند. درجشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان معرفی شد.  
این فیلم در اسکار 2014 در دو بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن نامزد شده است.  
 
"فیلومنا" در جشنواره بفتا و گلدن گلوب هم نامزد دریافت جایزه بوده است.  
"فیلومنالی، زنی لاغر اندام با صدایی لطیف که هشتاد و اندی سن دارد. او با کمک عصا راه می‌رود.  
فیلومنا به دابلین باز می‌گردد تا شکایات خود علیه کلیسا را پیگیری کند.  
در دهه‌ی 1950 یک راهبه پسر فیلومنا را به زور از او می‌گیرد و به مردی پولدار می‌فروشد و وقتی فیلومنا به صومعه می‌رود و سراغ پسرش را می‌گیرد، راهبه‌ها می‌گویند نمی‌دانند پسر او کجاست.  
اما می‌دانند که پسرش بارها به آن صومعه مراجعت کرده تا مادر خود را پیدا کند، اما آنها به پسر می‌گویند نمی دانند مادرش کجاست؟ وقتی فیلومنا در صومعه قبر پسرش را پیدا می‌کند، می‌فهمد پسرش کجا زندگی می‌کرده است.  
این داستان تراژدی کتابی است نوشته‌ی مارتین سیکس اسمیت که در فیلم آن جودی پنج دنچ ایفای نقش می‌کند.  
 
"فیلومنا" تحسین منتقدان را بر انگیخت، خانم لی می‌گوید: " جودی دنچ مرا به خوبی تصویر کرده است، ما قبل از فیلمبرداری همدیگر را ملاقات کردیم، او (دنچ) خانم خوبی است.  
آخرین بار خانم لی پسرش را وقتی سه ساله بوده در یک ماشی دیده است. او می‌گوید " خیلی ناراحت شدم، اذیت شدم" گریه کردم به خانم لی و بسیاری دیگر پروژه فیلومنا را راه اندازی کرده‌اند تا در قانون ایرلند تغییری ایجاد کنند و بتوانند به هویت بچه‌هایی که به زور از مادرانشان گرفته شده‌اند، دست یابند.  
 
خانم لی اضافه می‌کند: « بدتر از همه این است که پسرم فکر می‌کند من او را ترک کرده‌ام. من دنبال او می‌گشتم خیلی ناراحتم که او مرده است، کاش می‌توانستم او را ببینم.»  
 
انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار