عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تدوین نقشه جامع اسلامی سازی علوم انسانی، گفت: بی شک نخبگان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در خط مقدم اسلامی سازی علوم انسانی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله ممدوحی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: فرآیند اسلامی سازی و تحول مطلوب در علوم انسانی کشور محقق نمی شود، مگر آن که نخبگان حوزه و دانشگاه در تعامل و همفکری با هم بتوانند نقشه جامع این تحول را تهیه و مقدمات اجرایی شدن آن فراهم کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه علوم انسانی در رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه، گفت: بی شک اصول فکری و فرهنگی هر جامعه ای را همین علوم تشکیل می دهد و لذا اهتمام به تحول مورد نظر در این باره برای رشد و توسعه کشور بر مبنای الگوی پیشرفت ایرانی – اسلامی، امری اجتناب ناپذیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: علوم انسانی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، چندان مطابق با آموزه‌های دینی نیست و باید در آن تحول اساسی شکل داد تا به هدف اسلامی سازیِ علوم انسانی دست یابیم.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: اگر ما امروز به فکر جبران عقب افتادگی های خود در این رابطه نباشیم، آسیب‌های فراوانی متوجه کشور خواهد شد.

برچسب ها: قم ، تدوین ، نقشه ، جامع ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.