اتحاد و يكپارچكي تمام ارگان های فرابخشی همدوش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، افزایش سهم ایران از بازار گردشگران چینی را به همراه دارد.


لادن جعفری تهرانی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب كه شناخت بازار گردشگری چین را مهم ترین اقدام به منظور بهره مندی بیشتر از بازار پر رونق گردشگران چین است افزود: به دلیل ویژگی خاص گردشگران چینی از جمله ندانستن زبان بین المللی و وابستگی شدید به شیوه های فرهنگی و رفتاری بومی، شناخت سلایق، فرهنگ، آداب و رسوم مردمان این کشور به یاری اعضای کمیته تخصصی بازار گردشگری چین در دستور کار قرار گرفته است.
تهرانی همچنین نقش نمایندگان ارگان های فرابخشی را در پیشبرد اهداف و برنامه های طرح ریزی شده مبنی بر افزایش سهم بازار گردشگری چین بسیار موثر خواند و گفت: بنابراین تعامل راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی و تبلیغاتی در چهار نقطه اصلی کشور چین، افزایش تعداد خطوط پروازهای هوایی، کاهش قیمت، ارتقای خدمات رفاهی، تولید اقلام تبلیغاتی، حضور مستمر در نمایشگاه های گردشگری مرتبط، حذف روادید و یا کاهش هزینه مربوطه و نیز راه اندازی سایت معرفی جاذبه های گردشگری کشور به زبان چینی در دستور کارقرار گرفته است.
وی اضافه كرد: بنابراين اقدام بهره مندی از دانش آموختگان رشته زبان چینی، راهنمایان مسلط به این زبان و نیز متخصصان طبخ غذاهای چینی در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن شناخت بازار هدف این کشور، میزبانی از گردشگران چینی در سطحی شایسته انجام پذیرد.
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات، فراهم آوردن مقدمات و تامین سلایق مردمان چین را لازمه برگزاری تورهای ورودی به کشور و جذب بازار گردشگران چین دانست و گفت : ضروي است كه از سوی دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و پذیرایی به عنوان بخش خصوصی و نهادهای دولتی متبوع مورد رسیدگی قرار گیرد./ک

_________________________________________________


به همت دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی؛
بررسي شیوه نامه اجرایی کمیته ملی راهبردی گردشگری ورزشی
شیوه نامه اجرایی کمیته ملی راهبردی گردشگری ورزشی با هدف توسعه و ارتقای جایگاه گردشگری ورزشی در کشور با همکاری دستگاه های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.
لادن جعفری تهرانی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: در نخستین جلسه کمیته ملی راهبردی گردشگری ورزشی، بازاریابی و تبلیغات سازمان ، چگونگی به کارگیری رویدادهای ورزشی و ظرفیت های طبیعی کشور به منظور میزبانی از تیم های ورزشی ورودی بر مبنای شیوه نامه اجرایی کمیته ملی راهبردی گردشگری ورزشی در دستور کار قرار گرفت.
وي تاكيد كرد: مطابق با اهداف شیوه نامه مذکور، اموری همچون برنامه ریزی و سیاست گذاری در امر توسعه گردشگری ورزشی در ابعاد ملی و بین المللی، ساماندهی فعالیت های اجرایی گردشگری ورزشی از طریق آموزش، هدایت و نظارت، فراهم آوردن زمینه های مساعد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و نیز تجمیع منابع مالی دولتی، بانک ها و سرمایه گذاران علاقه مند به توسعه بخش گردشگری ورزشی با ارائه راهکار از سوی نمایندگان ارگان های ملی و خصوصی مرتبط همچون تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، انجمن گردشگری ورزشی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تهراني خاطر نشان كرد: بر مبنای این تعامل تصمیم بر آن شد تا جلسات کمیته ملی راهبردی گردشگری ورزشی به تناوب برگزار و پس از بررسی نهایی شیوه نامه اجرایی کمیته ملی راهبردی گردشگری ورزشی از سوی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی حاضر ، چشم انداز پیش روی این شاخه از صنعت گردشگری کشور متشکل از ظرفیت ها و چالش ها به عنوان الگوی اجرایی ترسیم و اقدامات عملیاتی کمیته آغاز شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار