یک نیروی نظامی آمریکایی که برای کشتن یک غیرنظامی عراقی در سال 2006 مجرم شناخته شده بود‌، دوباره محاکمه خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی نیروی تفنگداران نظامی آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد یک نظامی آمریکایی که برای کشتن یک غیرنظامی عراقی در سال 2006 مجرم شناخته شده بود و محکومیتش بعد از چند سال لغو شده بود، دوباره محاکمه خواهد شد.

این منبع خاطر نشان کرد محاکمه گروهبان لارنس هاتچینز از روز چهارشنبه در اردوگاهی نظامی در کالیفرنیا از سر گرفته می شود.

کشته شدن یک غیرنظامی عراقی به دست این نظامی آمریکایی موجی از خشم را زمانی که هنوز نیروهای آمریکایی در عراق بودند برانگیخت.

"لارنس هاتچینز" در مأموریتی که به متوقف کردن استفاده از بمب‌های دست‌ساز در روستای حمدانیه عراق اختصاص داشت سرپرستی بخشی از تفنگداران دریایی آمریکا را برعهده داشت.

به گفته شاهدان، لارنس هاتچینز و یک سرباز دیگر، یک غیرنظامی عراقی را به ضرب گلوله کشتند و برای آنکه وانمود کنند او در حال کار گذاشتن یک بمب دست‌ساز بوده، یک قبضه کلاشنیکف آکی- 47 و یک بیلچه را کنار جنازه او قرار دادند.

تحقیقی که در این خصوص انجام شد نشان داد دست و پا و دهان این مرد پیش‌تر ‌بسته و به این محل آورده شده بود.

 دادگاهی نظامی لارنس هاتچینز را به جرم قتل غیرعمد و جرائم دیگر به 15 سال زندان محکوم کرد اما این محکومیت به 11 سال کاهش یافت.

پس از آنکه هاتچینز 6سال را پشت میله‌های زندان گذارند دادگاه تجدیدنظر نیروهای مسلح محکومیت او را به علت طی نشدن مراحل قانونی این پرونده لغو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار