دستیار تخصصی طب سنتی گفت: در صورت بهم خوردن تعادل اخلاط، بیماری به وجود می‌آید و هر چقدر بهم خوردن تعادل اخلاط بیشتر باشد، بیماری نیز شدید‌تر می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عبدالله کشاورز، با بیان اینکه مزاج بدن همه موجودات از اجزای اولیه غیر قابل تقسیم تشکیل شده که ارکان نامیده می‌شوند، اظهار کرد: این ارکان به واسطه ماهیت هر جسمی، به طور خاصی کنار هم قرار می‌گیرند و در ‌نهایت ترکیب کلی بدن موجودات را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نحوه قرار گیری و ترکیب ارکان در هر جسمی متفاوت بوده و با توجه به ترکیب نهایی که از ارکان در هر جسم پیدا می‌شود، صاحب مزاج‌های مختلف و متفاوت می‌شوند.

دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: در بحث اخلاط با اشاره به اینکه موجودات برای اینکه به وجود آیند باید از ارکان تشکیل شوند و برای اینکه ادامه حیات بدهند باید از اخلاط اربعه تولید شده توسط بدن مصرف کنند.

وی در تعریف خلط تصریح کرد: تبدیل غذا به کیفیت قابل مصرف برای اعضا و اندام‌ها را خلط می‌گویند و این زمانی است که غذا تبدیل به حالت خون می‌شود.

کشاورز یادآور شد: در صورت بهم خوردن تعادل اخلاط، بیماری به وجود می‌آید و هر چقدر بهم خوردن تعادل اخلاط بیشتر و زمان آن طولانی‌تر باشد، بیماری نیز شدید‌تر و مستحکمتر می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: قزوین ، بیماری ، طب ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.