رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: وجه به تولید و صنعت باعث شتاب در تحقق حماسه اقتصادی کشور می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ، یونس عالی پور درکمیته صنعت و معدن استان قم متشکل از هیات مدیره انجمن صنایع غذایی استان و نمایندگان ارگان هایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد و محیط زیست، گفت: معتقدم که توجه به تولید و صنعت باعث شتاب در تحقق حماسه اقتصادی کشور می شود.

وی عنوان کرد: باید هر شخصی به هر میزانی که می تواند باعث حرکت لوکوموتیو صنعت شود و از برخی موازی کاری پرهیز کنیم.

عالی پور تصریح کرد: صنایع غذایی و سایر صنایع باید به نحوی حرکت کنند که ذهنیت احاد جامعه را با خود همراه کنند و لازمه آن رسیدن به یک فهم مشترک با مراکز حوزوی، دانشگاهیان و ادارات اجرایی مرتبط استان می باشد.

وی با توجه به پیشینه نه چندان دور صنعتی شدن استان اظهار داشت: اکنون در بخش صنعت به سرعت خوبی پیش می رویم ولی ادارات ما همزمان با صنعت پیشرفت نکرده اند و برخی سیستم اداری استان با اوج گرفتن صنایع پیشرفت متناسب نداشته و متوازن نبوده است.

عالی پور خاطر نشان کرد: واقعیت این است که کسری پرسنل اداری در استان مشهود است و همچنان در حد شهرستان برای آن چارت پرسنلی دیده شده است نه فراتر و این در حالیست که شهر مقدس قم، باید جهانشهر شود.

وی نارسایی برخی از قوانین را نیز در عدم روان سازی امور موثر دانست و اضافه کرد: بسیاری از قوانین به متوازن سرعت امور دیگر به روز نشده است و همه ما موظف هستیم که تلاش کنیم قوانین را مقنن به کمک دست اندکاران صنعت بروز کند.

وی با تاکید بر استمرار جلسات تخصصی با سایر صنایع و شناسایی نقاط آسیب و قوت آنها، اظهار داشت: جلسات کارشناسی و تخصصی باعث برکت در امور تخصصی صنایع می شود و راهبردهای کارشناسانه بررسی می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم تشکیل یک پنجره واحد متشکل از دستگاههای اجرایی مرتبط با بخش صنعت و کارشناسان خبره را بعنوان یک راهبرد کارساز پیشنهاد کرد و گفت: تشکیل یک پنجره واحد، می تواند کمک شایانی برای روان سازی امور صنعتگران باشد که ان شاء ا... با همکاری اعضائ کمیته این رویکرد اجرایی شود و دغدغه های برخی از امور در قالب پنجره واحدی که ترسیم می شود حل و فصل گردد.

در پایان سید احمد بلند نظر، مسوول انجمن صنایع غذایی استان قم؛ لازمه امنیت ملی را امنیت غذایی دانست و تصریح کرد: امنیت ملی و احاد جامعه بدون طعام و غذا امکان پذیر نیست و قطعا باید صنعت غذایی تقویت شود.

وی از تاخیر در پاسخ استعلامات ارگانهای نظارتی که باعث بیشترین خسارت و هزینه در امر تولید می شود، گلایه کرد و گفت: از برخوردهای سلیقه ای در این فضا باید خودداری کرد و خواستار تعامل بیشتر به جای تقابل برخی ارگان های نظارتی نظیر بهداشت و استاندارد شد.

یکی دیگر از اعضاء انجمن صنایع غذایی استان نیز در این نشست، سرمایه گذاری در حوزه صنعتی را حسن برخورد پرسنل سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و ادامه داد: در واقع سرمایه گذاران در ابتدا با درب باغ سبز این سازمان مواجه می شوند و سپس با بی مهری و برخوردهای سلیقه ای سایر ارگانهای نظارتی در استان روبرو می شوند و این کار باعث دلسردی سرمایه گذاران صنعتی خواهد شد.

برچسب ها: قم ، تولید ، صنعت ، امنیت ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.