نایب رئیس سازمان نظام پزشکی در کشور در نخستین همایش علمی جامع شاغلان حرفه‌های پزشکی گفت: امروز رابطهٔ جدیدی بین ادبیات و پزشکی به وجود آمده است، و امروز را روز پیوند حکمت، ادب و طب نام گذاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمود فاضل، نایب رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: امیدواریم سرزمینی که اخلاق و حکمتش فراگیر بوده، طبابتش نیز این چنین باشد. 

وی گفت: ۲ سال پیش، طرح استفاده از نماد سیمرغ به عنوان نماد جامعه پزشکی ایران مطرح و به دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور پیشنهاد شد، وی مجلسی را با حضور دکتر کزازی، دکتر محقق، دکتر عباسی، دکتر امی، مهندس پویا و پروفسور معظمی تشکیل دادند و در مورد این موضوع بحث و تحقیق بسیار شد. 

وی افزود: برای انتخاب این نماد تفعلی بر حافظ زدیم و به کلمه سیمرغ برخوردیم و تصمیم گرفتیم از این نماد تاریخی و کهن که نشانه درمانگری و خرد ورزی نیست هست، به عنوان نماد جامعه پزشکان ایران استفاده کنیم، زیرا نماد کنونی اینجامعه که تصویر یک مادر و یک ظرف دارو است، از نظر ما چندان زیبا نیامد. 

فاضل ادامه داد: با استاد کزازی مشورتی داشتیم و قرار شد که از امروز رابطهٔ جدیدی بین ادبیات و پزشکی ایجاد شود. 

وی در پایان گفت: از فرهنگستان علوم پزشکی و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی درخواست می‌شود که رابطهٔ نزدیک‌تری بین این دو بر قرار شود تا بتوانیم در جهان بدرخشیم. 



انتهای پیام/
برچسب ها: طب ، حکمت ، نظام پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار