پاسخ دندان شکن فرمانده کل سپاه به آمریکایی‌ها، ماجرای اهدای 400 لباس سپاهی از سوی بنی‌صدر به ضد انقلاب در آمل، برگزاری 8 رزمایش در سال آینده، رونمایی از سامانه‌های "هاگ" و "اسکای‌گارد"، جزئیات رزمایش "مصباح الهدی3 و پاسخ‌های قاطعانه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع به تهدیدات توخالی آمریکا از جمله مهم‌ترین اخبار دفاعی- امنیتی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:


ماجرای اعطای لقب "سیدالاسرا" و درجه امیری شهید لشگری از سوی مقام معظم رهبری

همسرم 18 کبوتر به یادبود سال‌های اسارتم تهیه کرده بود تا آن را آزاد کنم. من سر آن پرنده سفید را بوسیدم و در آسمان ایران اسلامی به یاد رهایی خودم آزاد کردم. مردم تا جلوی پله‌های منزل، مرا روی دوش داشتند. مادرم جلوی پله ایستاده بود. دست و صورت او را بوسیدم و لحظاتی تن ضعیف او را در آغوش گرفتم. خستگی سال‌های اسارت از تنم درآمد و به همراه او به طبقه پنجم رفتیم.



شما هرگز قدرت درک دامنه‌های توان تهاجمی ایران را نخواهید داشت

فرمانده کل سپاه در واکنش به تهدید و ادعاهای یک مقام آمریکایی هشدار داد: شما هرگز قدرت درک دامنه‌های توان تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را نخواهید داشت.


امیر شهید "حسن آبشناسان" شیر صحرا


با تشكيل سپاه، شهيد آبشناسان نيروهای جديد را در «آموزشگاه سعد آباد» تحت تعليم خود قرار داد و در سال 1363، مطابق حكم رسمی «قرارگاه رمضان»، فراهم کردن زمينه‌های آموزش جنگ‌های نامنظم سپاه به وی واگذار شد.


دیپلماسی هوشیاری خاص خودش را می‌طلبد/ هدف اصلی سپاه در پروژه‌های اقتصادی درآمدزایی نیست/ امروز ایستادگی ما درمقابل هر نوع هجمه و حمله‌ای بالاتر از هر زمان دیگری است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دیپلماسی قواعد و هوشیاری خاص خودش را می‌طلبد، گفت: ما باید در عین اینکه کوچک‌ترین خدشه‌ای به خطوط قرمز و اصول ما وارد نشود مذاکره کنیم و مردان عرصه دیپلماسی باید دقت داشته باشند مبادا تعامل در این عرصه به حضور ما در اندیشه‌ها و افکار منطقه لطمه‌ای وارد کند.


بنی‌صدر 400 لباس سپاهی به ضد انقلاب در آمل داده بود/ ماجرای امدادهای غیبی در حماسه 6 بهمن 1360

فرمانده وقت سپاه آمل در حماسه 6 بهمن 1360 با اشاره به روزهای سخت و فتنه‌هایی که انقلاب اسلامی از آن‌ها عبور کرده است، گفت: طومار کمونیست‌های پرمدعا که با سلاح‌های مجهز به آمل آمده بودند، 12 ساعته بسته شد و تئوری‌هایی که برای چپی‌ها در چین و کوبا جواب داده بود به خواست خدا و کمک مردم حزب‌الله در آمل شکست خورد.


رونمایی از نسخه جدید بازی رایانه‌ای "مدار10 درجه" در دهه مبارک فجر

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در پی استقبال گسترده از بازی رایانه‌ای مبارزه در خلیج عدن، نسخه جدید این بازی در دهه فجر رونمایی می‌شود.


 400 پرواز شهید اردستانی بر فراز خاک دشمن/ جایزه صدام یزید برای زنده یا سر بریده خلبان ایرانی

سرلشکر خلبان شهید اردستانی در طول جنگ تحمیلی، همواره داوطلب مأموریت‌های مشکل بود و بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌برد.


سال آینده 8 رزمایش برگزار می‌شود/ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر که سال آینده 8 رزمایش برگزار می‌شود، گفت: نیروهای مسلح ما آماده دفاع از اقتدار نظام هستند و هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شود.


 سامانه‌های شبیه ساز موشکی "هاگ" و "اسکای‌گارد" رونمایی شد

رونمایی از سامانه‌های شبیه ساز موشکی هاگ و اسکای‌گارد که به دست توانمند متخصصین جوان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به بهره برداری عملیاتی رسیده، با حضور فرمانده این قرارگاه رونمایی شد.


جزئیات رزمایش "مصباح الهدی3 "/قرارگاه پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در تشریح جزئیات رزمایش "مصباح الهدی 3 " گفت:این رزمایش به مدت سه روز و با کمترین اعتبارات در سراسر کشور و در وضعیت بدون آتش انجام شد.


چرا آمریکایی‌ها جرات حمله به ایران را پیدا نکرده‌اند؟ / گزینه روی میز آمریکا به طنز بین ملت‌ها تبدیل شده است


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران به‌عنوان سربازان ولی‌ امر در نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند تا هر گونه فتنه آمریکا را خاموش کرده و تهدیدکننده را پشیمان کنند.


حجت‌الاسلام محمدحسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شد


طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی به عنوان جانشین جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جایگزین زنده یاد حجت‌الاسلام و المسلمین نیکبخت شد.


قابلیت‌های سامانه شبیه‌ساز موشکی "هاگ"


شبیه‌سازی عملکرد رادارهای مختلف و انواع جنگ الکترونیک و ضدجنگ الکترونیک، ایجاد پروفایل پروازی برای اهداف پروازی واگذار شده، ایجاد انواع اهداف هوایی و RPV و امکان استقرار در مراکز آموزشی و فضای باز سایت‌های عملیاتی از جمله قابلیت‌های خاص سامانه شبیه‌ساز موشکی هاگ (غفار یک) است.


سپاه، پژواک عملیاتی اندیشه های راهبردی ولایت فقیه است

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه پژواک عملیاتی اندیشه‌های راهبردی ولایت فقیه است گفت: هم‌راستایی با افق‌های اندیشه، نگرش و باورهای ولی فقیه سپاه را از افق‌های نفوذ بهره‌مند کرده است.


گزينه نظامی روي ميز است ادبيات قرون وسطايی است/ جنگ طلبان را با قاطعیت بر سر جایشان می‌نشانیم 

وزير دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما از جنگ و تنش استقبال نمی‌کنیم ولی جنگ طلبان را با قاطعیت بر سر جایشان می‌نشانیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۲۲:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
احسنت سردار دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
یا علی سردار.ما هم هستیم .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
سلام
خسته نباشید.احسنت و100احسنت
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۷:۵۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۶:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
خدا قوت دلاور
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
خدا قوت فرمانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
سردار دمت گرم
آخرین اخبار