وکلای ملت برای بررسی بیشتر درباره تعیین تکلیف چگونگی پرداخت بهای خوراک نفت خام پالایشگاه‌ها به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بند ج تبصره دو ماده واحده لایحه بودجه در ادامه بررسی‌های این لایحه در صحن علنی امروز مجلس با موافقت نمایندگان به کمیسیون تلفیق برای بررسی دوباره ارجاع شد.

بند ج وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط و شرکتهای پالایش نفت داخلی و شرکت‌های پتروشیمی موظفند در پایان هر ماه بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی دریافتی خود و همچنین خوراک معادل فرآورده‌های شرکتهای پتروشیمی تحویلی به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط را به قیمت مذکور در جزء (3) بند «الف» این تبصره محاسبه و به خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابع ذیربط، مکلف است وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه‌های و پتروشیمی‌ها را وصول و ماهانه به خزانه‌داری کل کشرو واریز نماید. در صورت عدم واریز در پایان هر ماه خزانه‌داری کل کشور مبالغ مربوط به ماه قبل را از حساب‌های شرکت‌ تابعه ذیربط وزارت نفت به صورت علی‌الحساب برداشت می‌کند.

همچنین در صورت عدم واریز بهای فرآورده‌های نفتی و خوراک پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به حساب خزانه‌داری کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با اعلام وزارت نفت رأساً نسبت به برداشت از حساب شرکت‌های بدهکار و واریز آن به حساب خزانه‌داری کل کشور اقدام نماید. این حکم در خصوص بهای خوراک پالایشگاه‌های و واحدهای پتروشیمی که بابت بهای خوراک مصرفی سنوات گذشته بدهکار هستند، نافذ می‌باشد.

این تبصره به خاطر ابهام در عبارت قیمت مذکور در جزو 3 بند الف این تبصره به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارجاع ، واریز ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار