کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: زنان روستایی با توجه به نقشی که در خانواده ایفا می کنند به عنوان مدیران منزل، انتقال دهندگان دانش بومی و یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه روستایی محسوب می شوند و در نتیجه جلب مشارکت آنان در فعالیت های تولیدی، کشاورزی و دامپروری در مناطق روستایی به مراتب از اهمیت والایی برخوردار است.

رقیّه زرگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: صندوق های خُرد زنان روستایی با اهداف افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه و تمرکز به گروه های کم درآمد زنان روستایی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه های کوچک، تواناسازی آنان در انجام کارگروهی ایجاد می شود.

وی تشریح کرد: هدایت پس انداز غیرمولّد روستاییان به سرمایه‌های مولّد کار، برنامه ریزی برای اجرای پروژه های مبتنی بر ظرفیت و امکانات و شرایط منطقه باید از مهم ترین اهداف تشکیل صندوق اعتبارات زنان روستایی قلمداد شود.

زرگری با عنوان نمودن تعداد صندوق های خُرد راه اندازی شده در استان ادامه داد: 20 صندوق خُرد زنان روستایی در آذربایجان شرقی تشکیل شده و شهرستان های عجب شیر و شبستر هر کدام با چهار صندوق بیشترین صندوق های خُرد اعتباری را دارند.

وی افزود: تشکیل صندوق اعتبارات خُرد زنان روستایی، عامل موثری در آبادانی روستاها است.

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شهرستان های اَهر و کلیبر نیز از دو صندوق خُرد روستایی بهره می برند.

زرگری تاکید کرد: اين صندوق ها با مشارکت تشکّل هاي فعال زنان روستايي و منسجم در زمينه هاي دامي، زراعي و باغي راه اندازي شده اند./ش ک
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: زنان ، روستایی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.