"ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور اوکراین که با اعتراضات سیاسی گسترده در این کشور روبرو است روز پنجشنبه اعلام کرد به مرخصی استعلاجی رفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  اسوشیتدپرس ، دفتر رئیس جمهور اوکراین در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این دفتر منتشر شد، اعلام کرد یانوکوویچ به بیماری تنفسی حاد و تب شدید مبتلا شده و ناچار به مرخصی استعلاجی رفته است. 

در ادامه این بیانیه آمده است مشخص نیست مرخصی استعلاجی رئیس جمهور تا چه زمانی به طول می انجامد یا اینکه وی در زمان مرخصی قادر خواهد بود وظایف خود را انجام دهد یا خیر.

همچنین براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین ، ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری این کشور مخالفان دولت را به بدتر کردن اوضاع متهم کرد.

وی همچنین به ارتکاب اشتباهاتی در طول دوره اعتراضات اذعان کرد.

 مرخصی استعلاجی یانوکوویچ در حالی است که بحران سیاسی در اوکراین همچنان ادامه دارد و هیچ امیدی به بهبود اوضاع در این کشور نیست. تظاهرات گسترده در اوکراین از دو ماه پیش آغاز شده است. معترضان خواستار کناره گیری رئیس جمهور و برگذاری انتخابات زودهنگام در این کشور هستند.

از جمله اقداماتی که پارلمان اوکراین طی هفته کنونی و با هدف آرام ساختن بحران در این کشور انجام داد، لغو قانون مجازات سختگیرانه علیه معترضان در این کشور بود. این قانون برای اجرایی شدن باید از سوی رئیس جمهور به امضا برسد. یانوکوویچ همچنین با تقاضای کناره گیری نخست وزیر موافقت کرد. این در حالی است که معترضان اعلام کردند این اقدامات برای راضی کردن آنها کافی نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار