عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه آرنج تنیس بازان شایع ترین درد غیر التهابی اطراف آرنج است گفت : 90 درصد موارد" آرنج تنیس بازان" به درمان‌های غیرجراحی پاسخ می دهند .

 رضا شهریار کامرانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه "آرنج تنیس بازان" شایع ترین درد غیر التهابی اطراف آرنج است که در قسمت بیرونی آرنج احساس می شود گفت : در فرآیندهای تکراری مچ دست و یا به دلیل برداشتن بار یا جسم سنگین نیز این مشکل احتمال بروز دارد .

وی با اشاره به اینکه این مشکل بیشتر در دهه 40 تا 50 سالگی بروز می‌کند افزود :  هر چند این بیماری خود به خود بهبود می یابد ولی مدت زمان طولاتی باعث درد می شود .

این متخصص ارتوپد ادامه داد :"آرنج تنیس بازان" در بین خانم‌ها و آقایان نسبت مساوی دارد و در 90 درصد موارد به درمان غیرجراحی پاسخ می دهد که درمان غیر جراحی شامل بستن با بریس ، فیزیوتراپی و تزریق کورتون است .

وی با بیان اینکه اخیرا بررسی هایی بر روی تاثیر  PRP  و شوک تراپی بر روی درمان شده که هنوز نتایج آن منتشر نشده است تصریح کرد : در مواردی نادری ، بیمار مبتلا به آرنج تنیس بازان نیاز به درمان جراحی دارد که اخیرا درمان جراحی ارتروسکوپی باعث افزایش نتایج درمان شده اند .

دکتر کامرانی در ادامه با تاکید به اینکه" آرنج تنیس بازان" به تنهایی و بدون درمان باعث بروز هیچ عارضه ای نشده و خود به خود بهبود می یابد خاطرنشان کرد : زمان بهبود این مشکل مشخص نیست ولی معمولا بیش از دو سال به طول نمی انجامد ولی گاهی طولانی تر نیز مشاهده می شود که علت آن نیز کاملا مشخص نیست .

انتهای پیام/
برچسب ها: آرنج ، درمان ، تنیس ، التهاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار